7 טיפים לעיצוב מנצח לאתר המכירות שלך

אתר מכירות יכול לעבוד עבורך סביב השעון ולכן הוא בחירה חכמה לעסק שלך. לצד הבחירה הנכונה יש לחשוב כיצד הכי נכון לבנות ולעצב את האתר. הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת לא רק לך להקים את אתר המכירות אלא גם למתחרים שלך. ישנם מספר גורמים אשר יגרמו לך להוביל על פני שאר החנויות כאשר אחד מהם הוא העיצוב של האתר

חדשות כיפה תוכן שיווקי 10/04/23 10:56 יט בניסן התשפג

7 טיפים לעיצוב מנצח לאתר המכירות שלך
צילום: freepik

 

עיצוב אתר המכירות יכול לקבוע האם הלקוחות ירצו להישאר בו או לא. האם הם ימצאו את מבוקשם, האם הם יבינו מה עליהם לעשות והאם הם יבצעו את הקניה בפועל. ישנם לא מעט תהליכי מכירות שלא מסתיימים בקניה של ממש והסיבה לכך היא פעמים רבות החוויה של הלקוח. בכתבה זו נשים דגש על 7 טיפים לעיצוב מנצח לאתר המכירות שקיבלנו מג'ורג' שופאני, בעלים של חברת Original Concepts (האתר: onlinestore.co.il ), המתמחה בבניית אתרי מכירות. טיפים אשר יישום שלהם יקפיץ את מספר המכירות המתבצעות מדי יום באתר שלך.

טיפ ראשון – פשוט מנצח

אתר מכירות מנצח הוא אתר פשוט וברור. הוספת צבעים, פונטים וקווים יכולה להיות אומנותית אך להוריד את אחוזי ההמרה. המטרה היא להעניק ללקוח חוויה חיובית אשר תוביל אותו לרכוש ולשם כך הוא צריך להבין היכן הוא נמצא ומה יש מולו. אתר פשוט הוא אתר שמצליח לשים את הדגש על המרכיבים החשובים ביותר ואלו יהיו בדרך כלל המוצרים.

יצירת אתר פשוט היא לא עניין של מה בכך אך בתכנון נכון ועיצוב מקצועי אפשר להשיג זאת. יש לשים בראש סדר העדיפויות סדר ואיזון, ניקיון, מינימליזם ועקביות כאשר הדפים השונים באתר ובמיוחד דפי המוצרים צריכים להיות דומים זה לזה מבחינת הפריסה.

טיפ שני – אחידות בצבע ובפונט

אתר צבעוני יכול להיות יפה ומרשים אך הוא גם עלול להבריח את הקונים. אתרים בהירים יאפשרו לגולשים לראות את המוצרים במיטבם כשהצבע הלבן יוצר רקע שמאפשר לבדל בין המוצר לבינו. אין זה אומר שכל האתר יהיה לבן חלק אבל כן חשוב לצמצם את מספר הצבעים באתר ולהתאים אותם לצבעי הלוגו של המותג.

בנוסף לצבע יש להתייחס גם לפונט אשר מלווה את האתר בדפים השונים, הראשיים ובדפי המוצרים. אין כל סיבה לשלב בין פונטים רבים ובין גדלים ואם יש צורך להדגיש תכונה מסוימת או מילה חשובה, אפשר לעשות זאת על ידי שימוש בבולד ובקו תחתון.

טיפ שלישי – בחירה נכונה של התמונות

האתגר הגדול ביותר של אתר המכירות הוא התחושה, הממשיות של המוצר. בעוד שבחנות פיזית אפשר להרגיש את המוצר, להבין מה הגודל שלו, מה המשקל ולהתרשם מהצבע, באינטרנט קשה יותר לעשות זאת. קשה אך בלתי אפשרי.

עיצוב נכון של אתר המכירות ישים דגש על התמונות. מעבר לכך שעליהן להיות איכותיות, צריכה להיות פונקציה של הרחבת התמונה, מיקוד בפרטים ואם הדבר מתאים לתת גם תמונה של 360 מעלות של המוצר. יש לחשוב היטב מהי הדרך הוויזואלית הטובה ביותר להתחבר למוצר.  

טיפ רביעי – התייחסות לפונקציות החשובות ללקוח

ישנן מספר פונקציות שחייבות לקבל התייחסות עיצובית ובהן: שורת חיפוש, הוספה לסל, כניסה לקופה ורכישה. בנוסף כדאי מאד להדגיש את אמצעי האבטחה ולחשוב מראש על שאלות שיכולות לעלות אצל הגולשים לאורך הדרך ולא רק לכתוב תשובה אלא גם לעצב את הפונקציה כך שיהיה ברור היכן אפשר לקבל מענה.

לא פעם נדמה כי כולם כבר יודעים כיצד מתבצע תהליך הרכישה אך בפועל אם לא חושבים בעיצוב על הפרטים הללו מאבדים לקוחות. יש להתייחס לכל הפונקציות ולהדגיש אותן עיצובית על ידי שימוש בפונט מתאים, צבע שונה והבלטה במיקום במסך.

טיפ חמישי – מיתוג נכון של החנות

רגע לפני שאפשר להתחיל לבחור את הצבעים, הפונט ואפילו המסרים שיופיעו באתר יש לחשוב על המיתוג של העסק. מאחורי אתר החנות עומדים אנשים עם חזון ואותו החזון אמור לבוא לידי ביטוי בפעולות השונות שמתבצעות כולל בעיצוב האתר.

מעצב טוב ידע לקחת את תהליך המיתוג שבוצע או ללוות תהליך מיתוג ומתוך כך לאפיין את האתר, לסייע בבחירת הצבעים המובילים, לבחור את הפונטים הנכונים ולהתייחס לפונקציות השונות בתשומת הלב המתאימה. יש לזכור כי עיצוב האתר אמור לשרת את המותג ולא להפך.

טיפ שישי – יצירת CTA ברור

כל כפתור אשר אמור להניע לפעולה צריך לקבל התייחסות. הגולש חייב להבין איפה עליו ללחוץ ומה יקרה ברגע שהוא ילחץ. כדאי לזכור כי היום רוב המשתמשים מכירים את הממשקים האינטרנטיים והם "רגילים" לכפתורים מודגשים עם הוראות פשוטות.

על אף שכיף לחשוב על עיצוב יצירתי, דווקא בכל הנוגע לפעולות הכי משמעותיות כמו הוספת לסל ורכישה, כדאי לשקול להישאר "רגילים" והכי חשוב – ברורים.

טיפ שביעי – אתר רספונסיבי מנצח

אין היום אתר מכירות שבאמת עובד היטב ומביא תוצאות רק משימוש במחשב הנייח. בזכותה של טכנולוגיה מתקדמת היום רוב המשתמשים גולשים וקונים מהמכשיר הנייד ולכן בחשיבה על העיצוב יש להקדיש תשומת לב רבה לגלישה מהמכשירים הניידים.

רספונסיביות מתבטאת בשמירה על זהות המותג, כפתורים ברורים, שורת חיפוש שקל להגיע אליה, הצגה פשוטה של המוצרים וידידותיות למשתמש.