מחפשים מקצוע מבוקש? אלו 5 התפקידים החמים ביותר בתעשיית ההייטק

חוסר הוודאות בעולם ההייטק המשגשג מביא רבים לחשוב שזה לא הזמן המתאים לחפש עבודה בתחום. אולם, חברות וארגונים רבים עדיין משוועים לעובדים מיומנים במגוון רחב של תחומים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 09/01/23 11:56 טז בטבת התשפג

מחפשים מקצוע מבוקש? אלו 5 התפקידים החמים ביותר בתעשיית ההייטק
צילום: shutterstock

השנים האחרונות בשוק העבודה בארץ ובעולם ללא ספק היו גדושות במידה רבה של חוסר ודאות. פיטורים נרחבים, תנודות חדות בשוק ההון ועליות הריבית הכניסו חששות רבים לחייהם של העובדים והמנהלים בכל המגזרים במשק ובייחוד בתעשייה הטכנולוגית, אשר ספגה טלטלות רבות שהפתיעו מאוד גם את מי שהיו הרבה יותר אופטימיים לגבי עתידם עד לפני כמה שנים.

במציאות כזאת, אפשר בהחלט להבין מדוע יש מי שמאמינים שזה לא הזמן האופטימלי לחפש עבודה בהייטק, אם כי כשבוחנים את הנתונים לעומק מבינים כי ישנם תפקידים שעדיין נחשבים מבוקשים מאוד – ובמקרים רבים הביקוש לעובדים בהם עדיין עולה במידה ניכרת על ההיצע.

מנתונים שמציגה מערכת Expoint, זירה חדשנית ומתקדמת לפרסום מודעות דרושים בהייטק, עולה כי חברות וארגונים רבים עדיין משוועים לעובדים מיומנים במגוון רחב של תחומים. אז בין אם אתם שוקלים ללמוד מקצוע חדש כדי להשתלב בתעשייה הנחשקת ובין אם אתם כבר עובדים בתחום ורוצים להבין עוד על עתידכם הצפוי בתעשייה, בהחלט כדאי להכיר את המקצועות המבוקשים ביותר בחברות טכנולוגיות ובסטארטאפים:

1. מהנדסי תוכנה (Software Engineer)

זהו תפקיד חיוני שמרכז את כלל המשימות הקשורות בפיתוח תוכנה ובתיכנות של המוצרים השונים בחברה. מפתחות ומפתחי תוכנה אמונים בין היתר על כתיבת הקודים לתוכנות למחשבים, סמארטפונים ומכשירים נוספים וכן מבצעים בקרה, מעקב ועדכון גרסאות כדי לוודא עבודה תקינה ורציפה של התוכנות שבאחריותם. חשוב להבין כי על אף שם התפקיד, במודעות דרושים Software engineers ניתן לראות כי במקרים מסוימים אפשר להתקבל לעבודה בתפקיד גם ללא רקע הנדסי, אם כי אין ספק שהכשרה מתאימה תשפר במידה ניכרת את סיכויי הקבלה.

2. מנהלי מוצר (Product Manager)

בשונה מתפקידים אחרים בהייטק, אשר דורשים ידע בתכנות או במקצועות טכנולוגים אחרים, Product managers יכולים להשתלב בעבודה בהייטק גם ללא רקע טכנולוגי. במסגרת התפקיד הזה, המנהלות והמנהלים מרכזים את כל המשימות הקשורות בהבטחת ההצלחה של המוצר שבאחריותם. זה אומר בין היתר שהם נדרשים לפקח על הפיתוח, התכנון, השיווק ועדכון הגרסאות. בנוסף, הם נדרשים לנהל במקרים רבים גם את מערך שירות הלקוחות, השיווק, המכירות והתמיכה. כמו כן, מצופה מהם להשקיע חשיבה רבה במיתוג ובשיפור מתמיד של המוצר שבאחריותם.

3. מהנדסי אוטומציה ואבטחת איכות (QA Automation Engineer)

מהנדסות ומהנדסים המוסמכים לאבחון התקינות של תהליכי אוטומציה, אמונים על שיפור מתמיד של תהליכי האוטומציה במערכות החברה – ולכן ממלאים תפקיד מרכזי בהבטחת התקינות של התוכנות והמערכות המרכזיות בחברה. מהנדסים אלו נדרשים לזהות ולפתור בעיות בקוד ובתוכנה וכן לשפר את בטיחותה באמצעות זיהוי באגים ותקלות בשלב מוקדם ככל הניתן. עבודה יעילה של אנשי מקצוע אלו מאפשרת למנוע תקלות ולפתור בעיות בשלבים מוקדמים, לפני שהן מתעצמות ומחמירות ובכך לאפשר עבודה רציפה יותר בכל הארגון.

4. מפתחי Full Stack (Full Stack Developers)

אלו מתכנתות ומתכנתים עם התמחות ייעודית בפיתוח נכסים דיגיטליים, בבניית אתרים ואפליקציות לנייד. על מנת להתקבל לתפקיד הזה, נדרשת היכרות מעמיקה עם שורה של שפות תכנות וטכנולוגיות פיתוח, כמו גם ניסיון מוכח בפיתוח ממשקים מעוצבים ודינמיים. בין היתר, מפתחים אלו אמונים על יצירת חוויית משתמש אופטימלית גם למשתמשים וגם למפתחים ולשאר העובדים בחברה, מה שדורש יכולות מוכחות בעיצוב UX/UI.

5. מפתחי תוכנה (Software Developer)

בתחילת הרשימה סיפרנו לכם שמהנדסי תוכנה הם העובדים המבוקשים ביותר בתעשיית ההייטק (נכון לכתיבת שורות אלו). מפתחי תוכנה הם אנשי המקצוע שאולי ביום מן הימים יקבלו את התפקיד הנחשק הזה – והם מהווים חלק אינטגרלי ומרכזי בפיתוח של התוכנה, העדכון, התחזוקה שלה. כמו כן, מצופה מהמפתחים לפתור באגים ותקלות שמתגלים בתוכנה. על מנת להשתלב בתפקיד הזה נדרש כמובן ידע בתכנות, בדגש על כתיבת קוד באופן עצמאי, תוך יכולת לקיים תקשורת רציפה עם מהנדסים, מעצבים, אנשי שיווק, מנהלי מוצר ובעלי תפקידים נוספים בחברה ומחוצה לה.