כל מה שרצית לדעת על הזרקת בוטוקס באיזור המצח

הבוטוקס הינו חלבון שאותו מייצר חיידק בשם קלוסטרידיום בוטולינום אשר מונע את מעבר הגירוי העצבי לאזור ההזרקה. התוצאה היא הרפיה של השריר היוצרת מראה חלק יותר ואף יכולה לסייע במניעת קמטים בעתיד

חדשות כיפה תוכן שיווקי 11/10/22 11:39 טז בתשרי התשפג

כל מה שרצית לדעת על הזרקת בוטוקס באיזור המצח
צילום: shutterstock

החיים שלנו מלאים בהפתעות, חלקן טובות יותר וחלקן טובות פחות, אך כולן מותירות את רישומן על העור. כשאנחנו מניעים את שרירי הפנים ויוצרים הבעות שונות כגון שמחה, עצב, כעס או ההפתעה, נוצרים במשך הזמן קמטי הבעה. ,תופעה זו מתרחשת בשל אובדן האלסטיות של העור לאורך השנים, ולקראת שנות ה-30 של חיינו כבר מתחילים להופיע סימני הקמטים הראשונים.

קמטים אלו עשויים להיות בולטים מאוד באזור המצח ובאזור שבין הגבות, אך כיום ניתן לטפל בהם באמצעות הזרקת בוטוקס למצח. הבוטוקס הינו חלבון שאותו מייצר חיידק בשם קלוסטרידיום בוטולינום אשר מונע את מעבר הגירוי העצבי לאזור ההזרקה. התוצאה היא הרפיה של השריר היוצרת מראה חלק יותר ואף יכולה לסייע במניעת קמטים בעתיד.

המועד הראשוני לטיפול בוטוקס משתנה בהתאם למטרה של המטופלים. אם מעוניינים לטפל בקמטים קיימים, נהוג להתחיל את הטיפולים בשנות ה - 30 לחיינו לערך. לעומת זאת, אם הכוונה היא למנוע את הקמטים הראשונים, או לפחות לעכב את הופעתם, ניתן להתחיל בטיפול מניעתי כבר בשנות ה-20 לחיים.

כיצד מבטיחים את התוצאות הטובות ביותר

השפעתו של הבוטוקס עשויה להימשך בין שלושה לחמישה חודשים, תלוי במהירות שבה הגוף מפרק את חומר. עם זאת, למרות השפעתו הזמנית, ניתן לשפר את התוצאות של טיפול הבוטוקס בעזרת ההמלצות הבאות:

  • בחירת רופא מומחה: הזרקת בוטוקס בידיים לא מיומנות עלולה להסתיים בהבעת פנים "קפואה", ואף לשוות לנו מראה "מופתע" תמידית. לכן מומלץ לעבור את הטיפול אך ורק על ידי כירורג פלסטי מומחה בתחום, בעל נסיון, ידע והבנה באנטומיית הפנים. כירורג פלסטי מומחה ידע לאבחן נכון את המקומות הדורשים טיפול - בין אם מדובר על קמטי רוחב במצח, קמטי אורך בין הגבות ובמקרים מסויימים אף טיפול בגבות צנוחות היוצרות מראה עייף.
  • הימנעות מעישון: סיגריות מכילות, בין היתר, חומרים הפוגעים באלסטיות של העור ומעודדים את היווצרותם של קמטים חדשים. כדי שהבוטוקס ישפיע באופן מיטבי, מומלץ להימנע מעישון במידת האפשר.
  • הגנה מפני השמש: הגוף שלנו זקוק לשמש, אך לצערנו היא גורמת נזק לעור הפנים. כדי לצמצם את הנזקים, חשוב להגן על העור באמצעות תכשירי הגנה, כובע והגבלת משך החשיפה לשמש.
  • תזונה מאוזנת: שתיית מים בכמות נאותה, הימנעות מצריכה מופרזת של אלכוהול ותפריט מאוזן יסייעו לשמור על חיוניות העור ומראהו.
  • טיפולי מיצוק וחידוש משלימים: לצד הבוטוקס, קיימים כיום טיפולים לחידוש העור באמצעות מכשור מתקדם הפועל באמצעות אנרגיית אור, אולטרה-סאונד, או גלי רדיו. ניתן לשלב טיפולים אלו בעת הפנייה לרופא המומחה, וכך למקסם את השפעת הבוטוקס.

בשורה התחתונה, טיפולי בוטוקס, הנעשים בידי כירורג פלסטי מומחה, יסייעו להחזיר לעור את הרעננות שלו, בייחוד כאשר משלבים אותם עם אורח חיים בריא וטיפולים משלימים.