המלכה אליזבת והנסיך פיליפ - סיפור אהבה מהסרטים

לרגל חגיגות יום הולדת 99 לנסיך פיליפ, בעלה של המלכה אליזבת. רונית בליי וינגרטן מביאה את סיפור ההיכרות בין השניים כפי שלא הכרתם מעולם. ויש בו הכל, שדכן עקשן, התנגדות משפחה, וצעירה אחת נחושה

חדשות כיפה רונית בליי וינגרטן 14/06/20 14:28 כב בסיון התשפ

המלכה אליזבת והנסיך פיליפ - סיפור אהבה מהסרטים
המלכה אליזבת והנסיך פיליפ, צילום: shutterstock

הנסיכה אליזבת והנסיך פיליפ, הם בני דודים שלישיים, שניהם דור חמישי למלכה ויקטוריה. אלא שבעוד אליזבת נולדה כיורשת למלך ג׳ורג׳ החמישי, פיליפ נולד לענף שולי והפכפך למדי, משפחת המלוכה הגרמנית- יוונית. לאחר פרידת הוריו, נלקח פיליפ תחת חסותו של דודו, האדמירל לואי מאונטבאטן, ועבר לגור באנגליה. 

 

אליזבת ופיליפ, נפגשו, לראשונה, בשנת 1934. היא הייתה בת שמונה, הוא בן שלוש עשרה, ושניהם השתתפו בחתונתם המלכותית של הנסיכה מרינה והדוכס מקנט. בראשו של לואי מאונטבאטן, בעל השאיפות וחובב המזימות, צצה מחשבה, לשדך את האחיין עם הנסיכה יורשת העצר, ובכך לשדרג את מעמדם של המאונטבאטנים, ושל עצמו.

בני משפחת המלוכה פגשו שוב בנסיך פיליפ, כשהגיעו לביקור באקדמיית חיל הים בדראטמות׳, בשנת 1939. הנסיך היווני, אז צוער בחיל הים הבריטי, מונה על ידי הדוד לואי ללוות אותם במהלך הביקור. הוא והנסיכה צולמו משחקים קריקט יחד. 

https://instagram.com/p/BGeYyXjhYBM/


 

לאחר הביקור, ציין מאונטבאטן ״פיליפ חזר אחר הצהריים, הייתה הצלחה עם הילדות״. אליזבת ופיליפ התיידדו, והפכו חברים לעט. הם המשיכו להתכתב, באופן רצוף, עד תום מלחמת העולם השנייה. פיליפ שירת כקצין חיל הים, אליזבת כנהגת. 


https://instagram.com/p/BsTw98wFlfr/

 

 

באחת מחופשות חג המולד, הגיע פיליפ לבקר בטירת וינדזור. הוא נתן לאליזבת תמונה ממוסגרת שלו, כמתנה. הקשר בין השניים התהדק. ההורים המלכותיים לא היו מרוצים מההתפתחויות, והמלכה האם, אז המלכה אליזבת, הכינה רשימת מחזרים פוטנציאליים, בתקווה שהנסיכה תעדיף מישהו מהם. למגינת לבה, הנסיכה לא התלהבה, ובני המשפחה החליטו לעמוד על קנקנו של הנסיך פיליפ. 

 

בקיץ 1946, הוזמן הנסיך פיליפ לטירת בלמורל בסקוטלנד, בעידודו של הדוד לואי, ששלח לו מכתבים מלאי עצות. בני המשפחה, כמו גם הסבתא המלכותית, המלכה מארי, ויועצי החצר, סברו שהנסיך אינו שידוך ראוי ליורשת העצר של אנגליה. הם טענו שהוא גס, לא מחונך, לא ג׳נטלמן; הם חשדו שהוא מעוניין בה מאינטרסים כלכליים ומעמדיים; ובעיקר, הוא היה זר בעל שורשים גרמניים, שנה לאחר תום מלחמת העולם השנייה. 


 

 

הנסיכה אליזבת עמדה על דעתה, וכשפיליפ הציע נישואין - היא נעתרה. המלך התנה את הסכמתו בכך שהאירוסין יידחו עד יום הולדתה ה-21 של הנסיכה אליזבת. פיליפ הסכים. לקראת סתיו 1946, הוזמנו הנסיכה אליזבת ואחותה, הנסיכה מרגרט, להיות שושבינות בחתונתה של פטרישיה מאונטבאטן, בתו של הדוד לואי. בכניסה לכנסייה, צולם הנסיך פיליפ כשהוא נוטל את המעיל מהנסיכה אליזבת, מה שגרם לגל שמועות בעיתונות הבריטית. הארמון הכחיש. 

 

בינתיים, נרקמה תכנית להרחיק בין פיליפ ואליזבת, ובני המשפחה המלכותית יצאו לסיור של ארבעה חודשים באפריקה, שם חגגה הנסיכה אליזבת את יום הולדתה ה-21. 

https://instagram.com/p/whHiG_xI-J/

 

בלונדון, הנסיך פיליפ ויתר על תאריו המלכותיים מיוון וגרמניה, ואימץ את שם המשפחה מאונטבאטן. הוא זכה לאזרחות בריטית. בכך הוסר המכשול האחרון, ועם שובה של הנסיכה ללונדון, הוכרזו האירוסין, והחתונה נקבעה לנובמבר 1947. 

 

הנסיך פיליפ העניק לנסיכה אליזבת טבעת עם יהלום שהיה שייך לאמו, אותה היא עונדת עד היום.

(הכתרת אליזבת)

 

הנסיך לואי, בנם של ויליאם וקייט, נקרא על שמו של הדוד לואי, השדכן המפורסם. 

והשאר, כמובן, היסטוריה.

 

צילום: shutterstock

 

 

 

/>  

 



 

 

לטורים קודמים