היכרויות באינטרנט: איך עושים את זה נכון?

שירלי והל מסבירה כיצד לבנות כרטיס באתר היכרויות, איך להתייחס לפניה, ומה הסכנות באינטרנט

חדשות כיפה שירלי והל 21/07/15 11:08 ה באב התשעה

היכרויות באינטרנט: איך עושים את זה נכון?
Shutterstock, צילום: Shutterstock

שאלה רווחת אצל מתאמנים היא: " באיזו דרך אכיר את הצד השני- אם אין לי הצעות? " אמנם, יש כאלה שיושבים בבית, וההצעות זורמות בלי שהתאמצו בכלל. אך רק מעטים הם באמת כאלה, ורוב האחרים צריכים צריך לעבוד קשה ולהשקיע, כדי למצוא זוגיות. ולחפש דרכים שונות כדי למצוא את הזיווג הנכון. והדרכים במגזר הדתי הן רבות: אם זה לפנות לאנשים ולהזכיר להם שאתם קיימים, לפנות לשדכנית, לצאת לפעילות של פנויים פנויות ואפשרות נוספת שתופסת תאוצה מיום ליום, היא אתרי ההיכרות בחינם או בתשלום.

אתרי ההיכרויות לבניית זוגיות, הם חשובים ומשמעותיים, במיוחד במגזר הדתי, ויכולים להתאים למגוון סוגים של אנשים אך צריך לעבוד כדי להצליח.

הצעד הראשון מתחיל עם פתיחת הכרטיס: כשפותחים כרטיס יש לבנות את הכרטיס בחשיבה, ובמתן תשומת לב ל "מה אני רוצה לשדר למי שקורא את הכרטיס". הכוונה מקצועית יכולה לעזור. הכרטיס צריך להיות קצר, קולע ומשקף את מי שאתם. חשוב להיות ישרים ואמיתיים, ולא להמציא פרטים שאינם נכונים, כי כל שקר, צפוי בסוף להתגלות. עם זאת, ניתן ליפות ולהדגיש את הצדדים החזקים שלך ולהצניע את הדברים החלשים. חשוב להקדיש מחשבה למשפט המייצג שלך, ולכתוב את הדברים המהותיים לך בבחירת בן או בת הזוג. לאחר כתיבת הכרטיס יש לקרוא אותו שוב, ולנסות להיכנס לנעלי הצד השני, שקורא את הכרטיס . שאלו את השאלה, מה ניתן ללמוד מהכרטיס עלי שהוא אמת, והאם ניתן ללמוד עלי דברים שליליים מהכרטיס. אם כן, יש למחוק אותם. כשמתאים איזה בחור או בחורה אתם מחפשים, חשוב לכתוב מה השאיפות לעתיד, ולא רק מי שאתם היום. לדוגמא : אם מבחינה דתית כשתבנו בית השאיפה הדתית שלכם שונה מהשאיפה שלכם היום כרווקים, כתבו זאת. חשוב למלא את כל הכרטיס.

כמו בכל פרסומת, הדבר הראשון שמסתכלים עליו בכרטיס הוא התמונה. ולכן, חובה לבחור את התמונה העדכנית והטובה ביותר שלכם. אם צריך, אפשר, לטפח את עצמכם אפילו במשהו קטן, לבחור בגדים שאתם נראים בהם הכי טוב, לבחור נוף שמייצג אתכם בצורה הטובה ביותר, ואז להצטלם. לעיתים, שווה ללכת לצלם מקצועי, שיבליט את הזוויות הנכונות ויצלם אתכם בצורה מחמיאה, ולא להעלות תמונה של סלפי שלפעמים מזכירה מסדר זיהוי... אם אין לכם ילדים ואתם רווקים, אל תשימו תמונה עם האחיינים שלכם או עם הילדים של החברים שלכם. זה מטעה ולא מועיל. חשוב להעלות תמונה רק שלכם, ולא עם חברים. לעיתים כדאי להעלות שתי תמונות בזוויות שונות , בבגדים שונים, בנוף אחר שנשקף מהתמונה. זכרו זה אתר הכרויות ולא מסלול דוגמנות. גם אחרי שהצגתם את התמונה, שאלו את עצמכם אם זאת התמונה שמשקפת אתכם מבחינה דתית וכד'. לא לכולם נעים לשים תמונה, במיוחד אם התמונות לא מייצגות את המציאות. אבל רבים מהגולשים לא יסתכלו על הכרטיס שלכם אם אין תמונה. על-פי נתונים של אתרי הכרויות כרטיס עם תמונה מקבל פי 25 יותר פניות. לכן, אם תשקיעו מחשבה ותיעזרו ביד מכוונת, תיראו טוב יותר בתמונה.

סיימתם לכתוב את הכרטיס, ופרסמתם אותו, אל תשבו בחיבוק ידיים ותחשבו, שעוד כמה שבועות תפתחו את הכרטיס ויהיו לכם רשימת ממתינים שימתינו רק לכם. אמנם, יש כאלה שזה אכן עובד כך אצלם, אבל הרוב הגדול, אם לא ישקיעו, לא יצליחו. בנוסף, כרטיס פעיל, כלומר כרטיס של משתמש שנכנס בתדירות גבוהה לאתר, הוא כרטיס שמוצג יותר. זכרו! "אם אתה לא שם אתה לא קיים". כנסו כל יום והשאירו את האתר פתוח לכמה זמן, כדי שיראו שאתם שם ויפנו אליכם. בזמן הזה סננו את הגילאים המתאימים לכם. קראו בעיון את הכרטיס, אל תושפעו רק מהתמונה (תמיד אתם יכולים לבקש תמונה נוספת אם התמונה לא ברורה) תבדקו אם דרך החשיבה של הצד השני מתאימה לכם. מהכרטיס ניתן ללמוד המון על האדם שכתב אותו. אם קיבלתם פנייה וזה נראה לכם, אל תהססו להשיב. גם הצד הנשי וגם הצד הגברי שווים באתרי ההיכרויות, וכולם ממתינים שמישהו יגיב על הפנייה שלהם. אל תרגישו לא בנוח לפנות למי שנראה לכם מתאים. זאת בדיוק מטרת אתרי ההיכרויות.

"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך".

קבלתם פנייה, ואתם מרגישים טוב עם זה? תתייחסו אליה. אם אינכם מעוניינים, זה לגיטימי , אבל תכתבו זאת, כמובן בצורה יפה ותאחלו בהצלחה. כמו שאתם לא רוצים שיזלזלו בכם, אל תזלזלו באחרים. כשמישהו או מישהי אוזרים אומץ והחליטו לפנות אליכם, אל תייבשו אותם. תעריכו זאת, גם אם הם ממש לא מוצאים חן בעיניכם. ליהירות אין מקום. כולם באותה הקלחת, וכולם היו מעדיפים להיות נשואים, ולא רשומים באתר.

חשוב לשאול ולברר את הרקע של הצד השני. מי שיש לו מה להסתיר לא יחשוף את פרטיו ויסתיר מידע רלוונטי. אדם שכוונותיו ישרות יהיה גלוי וימסור פרטים משפחתיים וכדומה. ניתן לחפור קצת יותר עמוק, ולדלות פרטים חשובים גם מהרשתות החברתיות ומהדרך שאדם מציג את עצמו בפני החברים שלו ברשתות אלו

חשוב לא לנהל שיחות ארוכות בצ'אט אלא לדבר בטלפון, ללמוד אחד על השני בשיחה חיה, ואם זה שייך, לקבוע פגישה. עם זאת, אני תמיד ממליצה לאותם מתאמנים, שטובים בכתיבה וקצת ביישנים בטלפון, שהשיחה הראשונית תהיה דווקא בצ'אט.

אם אתם כבר הרבה זמן באתר ואין הרבה פניות אולי רצוי להקפיא את הכרטיס לזמן מה באתר, ולחזור אחרי כמה זמן כמשתמש חדש. באתרי ההיכרויות יש עדיפות למשתמשים חדשים. ישנם המון אתרי הכרויות, וחשוב להתמקד בשניים או שלושה ולא להתפרס על הרבה אתרים, על- מנת שלא להיתפס כאובדי עצות, שמופיעים בכל האתרים . אם באתר אחד יש לכם יותר פניות תשקיעו באתר זה בתשלום ,אם צריך, ובזמן .

סכנות באינטרנט

אתרי ההכרויות יכולים להיות ברכה מצד אחד, אך מאידך גיסא, הם גם קרקע פורייה לאנשים רעים שרוצים לפגוע ולא מתכוונים לבנות זוגיות. על-כן, "כבדהו וחשדהו"! לאחר שקבעתם להיפגש, חשוב להיפגש בסביבה ציבורית, ולא במקומות חשוכים. "חוק הדתיים השלובים", יכול לעזור בבירור פרטים על הצד השני, גם לפני הפגישה הראשונה וגם במהלך יצירת הזוגיות. אל תתביישו לבקש מאנשים המלצות על הצד השני. מי שכוונותיו רציניות, לא יסתיר שום דבר. אחרי הכל, כולם רוצים להקים בית. לעומת זאת, מי שמטרתו היא ניצול, יסתיר פרטים חשובים כגון: מקום עבודה, מקום מגורים, לא ירחיב על משפחתו וכד'

אם משהו נראה לכם חשוד אל תצאו או שתאירו זאת למפעילי האתר והם יבדקו זאת.

זכרו, הדרך למציאת הזוגיות, לעיתים מייאשת אך חשובה, וכדי למצוא את בן או בת הזוג הנכון לכם שנים רבות, צריך לעבוד קשה! שאו עיניים לשמיים ובקשו שאלוקים יוביל אותכם לזוגיות טובה, אמיתית ומאושרת.

בהצלחה

אם יש לכם שאלות בנוגע למציאת זוגיות, צרו עימי קשר - שירלי והל מאמנת אישית למציאת זוגיות whshirley@gmail.com