• לקראת נחשים כפעם בפעם

    "וְלֹא הָלַךְ כְּפַעַם בְּפַעַם לִקְרַאת נְחָשִׁים" - מה בלעם רוצה מן הנחשים? וכי לוכד נחשים היה..?

    הרב ברוך ברנר

    02/07/04 00:00

  • להסתכל בלי לראות - לפרשת בלק

    היכולת שלנו לראות נובעת מן העובדה שהדברים כבר קיימים בנשמתנו, והראיה חושפת את מה שכבר קיים. בלא שהדברים קיימים בנשמה - אין יכולת לראות אותם. מכאן נלמד, שככל שהעיניים יפגשו עם דברים עמוקים יותר, כך הם יחשפו עומקים גדולים יותר בנשמת האדם. הראיה היא כלי להוציא אל הפועל את שגנוז בנשמה, ולכן יש חשיבות בראיית דברים נכונים, גדולים ועמוקים. לפרשת בלק.

    הרב יהושע ויצמן - ראש ישיבת מעלות

    02/07/04 00:00

  • לא הביט און ביעקב

    בפרשת מטות מוזכר "הֵן הֵנָּה הָיוּ לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל בִּדְבַר בִּלְעָם לִמְסָר מַעַל בַּה' עַל דְּבַר פְּעוֹר" - איפה נזכר בפרשתנו "דבר בלעם" זה, שגרם לחטא ?

    הרב כרמיאל כהן

    02/07/04 00:00

  • המשמעות לדורות מחטא בעל-פעור

    פרשת בלעם והיצמדות ישראל לבעל פעור מופיעה בתורה, בנביאים ובכתובים. פרשה זו עשתה רושם רב לאורך כל הדורות. הזעזוע בעקבות הפרשה אינו מסתכם רק במעשה פנחס ובמותם של "ארבעה ועשרים אלף מבני ישראל", ואינו מסתכם בנקמה במדיינים...

    ד''ר אמנון אלדר - מנכ''ל רשת ''אמי''ת''

    02/07/04 00:00

  • שמחה לארצך לימוד תורה בסניפים

    השבוע השביעי מתוך החוברת יעסוק בשבע שבתות הנחמה

    מחלקת הדרכה / מרכז ההדרכה

    30/06/04 00:00

  • חטא מי מריבה

    מבט חדש על חטא מי מריבה, ועל השאלה באיזה מטה הכה משה את הסלע.

    הרב ישראל רוזנברג

    25/06/04 00:00

  • להנהיג גוי קדוש

    לגיטימית התופעה ואף מפורסמת, שלכל הנהגה שולטת ישנה אופוזיציה שלא מפסיקה להתלונן ואף להפגין על כל מה שנראה לה לוקה בתפקודה של ההנהגה הנוכחית.

    הרב יהונתן אדואר - רב מרכז העיר פ''ת

    20/06/04 00:00

  • מחלוקת בונה

    על אף העובדה שצליל המילה "מחלוקת" מעורר בנו תגובות שליליות, אין זאת כי אם תוצאה של מחלוקות שהתדרדרו למקומות שאסור היה להן ליפול לשם...

    הרב יובל שרלו

    20/06/04 00:00

  • סלח נא לעוון העם הזה

    במאמר זה לא נעמוד על מהות חטאם של המרגלים, שכאמור רב הנסתר על הנגלה, אלא על תפילתו של משה רבינו לפני הקב"ה לבל יכה אותם בדבר...

    הרב שמואל רבינוביץ - רב הכותל המערבי

    20/06/04 00:00

  • חמור אחד או אחד מהם?

    דתן ואבירם יורדים אל שפל המדרגה "הַמְעַט כִּי הֶעֱלִיתָנוּ מֵאֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבַשׁ לַהֲמִיתֵנוּ בַּמִּדְבָּר, כִּי תִשְׂתָּרֵר עָלֵינוּ גַּם הִשְׂתָּרֵר?" -מה היא אותה השׂתררות?

    הרב ברוך ברנר

    17/06/04 00:00

  • לא נעלה

    "הביטוי "לא נעלה" שחוזר בפיהם של דתן ואבירם עורר את תשומת ליבם של חז"ל" ... לא נעלה - לאן?

    הרב כרמיאל כהן

    17/06/04 00:00

  • אתם המתם את עם ה'

    שתי טענות מופנות אל משה ואהרון. טענה אחת על ידי בני לוי על כך שמשה ומשפחתו מתנשאים על העדה, וטענת דתן ואבירם שמשה ואהרון מדעתם הביאו אותם אל המדבר. ובנוסף לזה הם מתנשאים עליהם...

    הרב ישראל רוזנברג

    17/06/04 00:00

  • עדכוני כשרות צילום: shutterstock עדכוני כשרות

    עדכון כשרות מס 27

    16/06/04 00:00

  • ''אלו ואלו דברי אלוקים חיים'' - לפרשת קרח

    קורח טען, שהשלום והאחדות יבואו מתוך שוויון בין כולם, ולא מתוך הכרת השונות שבכל דבר. אלא, שדווקא השוויון מוליד מחלוקת. מדוע? אם כולם שווים, הרי שכל אחד הוא עולם שלם בפני עצמו, ולכן לא ניתן לאחד בין האנשים. רק השוֹנוּת, העובדה שמה שיש בזה אין בזה - היא המאפשרת לאחד בין האנשים על ידי שכל אחד משלים את זולתו. לפרשת קרח.

    הרב יהושע ויצמן - ראש ישיבת מעלות

    16/06/04 00:00

  • וַיַּעֲמֹד בֵּין הַמֵּתִים וּבֵין הַחַיִּים וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה (לפרשת קרח)

    "הבורא יתברך רוצה חיי תורה. הוא רוצה את ההתמודדויות הקטנות של היהודי עם תאוותיו, את הנצחונות הרגעיים על היצר את הזעה והאנחות של היהודי הקטן העובד את ה' בחייו..."

    שמעיה כרמל

    15/06/04 00:00

  • מי אתה כָּלֵב? - לפרשת שלח לך

    נראה, שיהושע וכלב מייצגים שני סוגים של דמויות. כלב גדל כאחד מהעם. צמיחתו היתה במישור המעשי, ומתוך כך הגיע להנהגה. איש לא "חשד" בו, שבליבו יוקדת אהבה עזה לארץ ישראל, שכן היה נראה כלפי חוץ ככל אנשי הציבור, העוסקים בתככים, בהסכמים ובאינטריגות הקשורות לשלטון ולהנהגה. לפרשת שלח לך.

    הרב יהושע ויצמן - ראש ישיבת מעלות

    10/06/04 00:00