•  פרשת קרח

    חידון לפרשת קרח

    מהו מקור עושרו של קורח? מה הקרבה המשפחתית בין קרח למשה? ואיזה נביא ראה מקל שקד?

    עזרא מרום

    12/06/07 00:00

  •  פרשת שלח לך

    חידון לפרשת שלח

    מדוע מנוקד הושע בן נון בחיריק ולא בסגול? וכיצד רמוזות כל מצוות התורה במילה "ציצית"? החידון השבועי למשפחה.

    עזרא מרום

    08/06/07 00:00

  • וְהָיָה לָכֶם לְצִיצִת

    קשירת חוט תזכיר את כל המצוות??

    הרב כרמיאל כהן

    08/06/07 00:00

  • Flickr:blmurch -cc צילום: Flickr:blmurch -cc פרשת שלח לך

    הארץ המובטחת

    אם קשה לפרקים קצת הדרך מעיקים התרמיל והחום אם דברים מסתדרים רק בערך אם הבית רחוק כחלום - לא נורא נתגבר עוד הכל עוד הכל יסתדר... נתי כבודי על מסעות בחיים סביב עיון בדברי ר' צדוק על פרשת השבוע

    נתי כבודי

    07/06/07 00:00

  • Flickr: Wm Jas-cc צילום: Flickr: Wm Jas-cc פרשת שלח לך

    פנימיות וחיצוניות

    ההלכה מחייבת לבוש צנוע אובייקטיבית. אך לבוש צנוע איננו מושלם בלוא העולם הפנימי הסובייקטיבי הקשור בו. הצניעות בבגדים חייבת לחלחל פנימה לעולמנו הרוחני.

    הרב יובל שרלו

    06/06/07 00:00

  • איך מפסידים ח"ו את הארץ?

    מסלולם של המרגלים מתואר בקצרה בפרשתנו: "וַיַּעֲלוּ וַיָּתֻרוּ אֶת הָאָרֶץ מִמִּדְבַּר צִן עַד רְחֹב לְבֹא חֲמָת" (במדבר י"ג כא). הביטוי "לְבֹא חֲמָת" מופיע בתנ"ך כמה וכמה פעמים כולם במשמעות של "כל הארץ" או במשמעות של "כל יושבי הארץ" או בלשון אחרת "כל הקהל". להגדרה זו גם משמעויות הלכתיות חשובות

    הרב יוסף כרמל, ראש כולל "ארץ חמדה"

    04/06/07 00:00

  • Flickr: jurek d -cc צילום: Flickr: jurek d -cc פרשת שלח לך

    מרגלי יהושע - כיצד לא לחזור על אותה טעות פעמיים.

    מדוע שלח יהושע מרגלים אחרי כשלון המשלחת שהוא השתייך אליה? מדוע הגיעו המרגלים דווקא לביתה של אשה זונה? וכיצד יתכן שדווקא מאשה זו - יצאו שמונה כהנים ונביאים?

    איתן פינקלשטיין

    04/06/07 00:00

  • שמשון כדיפלומט - חלק ב´

    בשבוע שעבר הבאנו את ההסבר כי חתונתו הראשונה של שמשון עם האשה מתִּמְנָה הייתה בעצם חתונה פוליטית. גם בפרשתנו אנו מוצאים דיון בחתונתו של משה רבנו עם צפורה הכשית

    הרב יוסף כרמל, ראש כולל "ארץ חמדה"

    03/06/07 00:00

  • הדיפלומטיה של שמשון

    הפטרתנו עוסקת בנבואה אודות אמו העקרה של שמשון, שבאופן פלאי תלד את בנה, אשר יפליא להכות בפלשתים, מכח נזירותו-הפלאתו. על כן, הנביא משתמש בלשון התורה "כִּי יַפְלִא" (במדבר ו´ ב) פעמיים בהפטרה

    הרב יוסף כרמל, ראש כולל "ארץ חמדה"

    03/06/07 00:00

  • Flickr:Bouzz -cc צילום: Flickr:Bouzz -cc פרשת בהעלותך

    בין תאווה להשתוקקות

    כוח החיים הטמון באדם משתוקק לביטוי, אם החיים אינם מלאים בתוכן של קודש נוצר חלל שחייב להתמלא - מהחלל הפנוי הזה נוצרת השאיפה והתשוקה לדברים אסורים

    אור רוזנמן

    01/06/07 00:00

  • כִּי בְּכִיתֶם בְּאָזְנֵי ה' לֵאמֹר מִי יַאֲכִלֵנוּ בָּשָׂר

    בני ישראל אינם מאמינים בכוחו של הקב"ה לספק להם בשר

    הרב כרמיאל כהן

    31/05/07 00:00

  • מה לעשות כשההנהגה מתנהגת כאספסוף?

    לפי אחת הדעות במדרש ה´אספסוף´ שגרם לחטא שהסתיים בקברות התאווה, היה מורכב דווקא ממנהיגי העם. מה גורם למנהיג לנהוג כאספסוף? ומה אפשר לעשות בנידון?

    איתן פינקלשטיין

    29/05/07 00:00

  • נַחְשׁוֹן בֶּן עַמִּינָדָב לְמַטֵּה יְהוּדָה

    שמירה מגאווה אצל המלך, כהן גדול והנשיאים

    הרב כרמיאל כהן

    24/05/07 00:00

  • "לך אל המדבר..."

    כהפטרת פרשת במדבר בחרו חכמים את נבואת הושע. הפסוק השני בהפטרה אומר דרשני

    הרב יוסף כרמל, ראש כולל "ארץ חמדה"

    17/05/07 00:00

  • אחרי הלבבות נמשכים המעשים

    בהפטרת השבוע, הנביא ירמיה מעמת בין שני "גברים".

    הרב יוסף כרמל, ראש כולל "ארץ חמדה"

    17/05/07 00:00

  • כָּל זָכָר לְגֻלְגְּלֹתָם

    כלל ישראל ופרט ישראל

    הרב כרמיאל כהן

    17/05/07 00:00