-
על קיבוע הרצון
הנדר הוא ההופך קביעה של הרצון למוחלטת. אדם אומר - ´לא אלך מחר לשוק´, ובבוקר מתחשק לו ללכת. הוא הולך. אבל אם הוא נדר נדר כי מחר לא ילך לשוק, הוא לא ילך
ד"ר משה מאיר
17/07/14 13:52
-
הנדרים ומשמעותם בפרשתנו
יש מקום לנדרים שנאמרים בשעת סכנה, אך נדרים שנאמרים סתם מתוך חיי היומיום, יש בהם זלזול בכוח המחשבה והדיבור של האדם כאשר סכנת החילול היא אפשרית וממשית
הרב שלמה לוי
16/07/14 18:37
-
הכל דיבורים!
כבר קרה לכם שהתעצבנתם בגלל שמישהו אמר לכם "בלי נדר" והרגשתם שהוא סתם מורח אתכם? קרה לכם שאמרתם "בלי נדר" ולא התכוונתם באמת? כנסו ותבינו למה. על כוח הדיבור ופרשת השבוע
אהרון דרמון
16/07/14 18:34
-
הרבנית ימימה מזרחי: אין לך כוח לטילים? תלחמי באהבה
האם בנות צלפחד נלחמו להיות "המין החזק", בעל הכוח? מה כוחן הגדול של האזעקות? ומנין שואבת את כוחה איריס יפרח, אימו של אייל הי"ד?
הרבנית ימימה מזרחי
11/07/14 15:03
-
בקנאו את קנאתי
היחס לקנאות הוא דו ערכי, מצד אחד אנו משבחים אותה ומאידך אנו מגנים אותה, איך להבין את דו הערכיות הזו?
הרב יעקב הלוי פילבר
11/07/14 14:55
-
שלום שלום!
איזה שבוע מטורף עובר עלינו... והפרשה, כהרגלה, מאירה ומשקפת את חיינו ואת מה שמעסיק אותנו: על הפרשה, הנקמה, האלימות והעיקר - על השלום. האמיתי והפנימי, שם הכל מתחיל
אהרון דרמון
10/07/14 20:38
-
קנאה קדושה מול קנאה שמוציאה את האדם מן העולם
הקנאה שמוציאה את האדם מן העולם, היא שנובעת מאינטרס אישי, ושמביאה אותי לקנא במה שיש לזולת. זאת בניגוד לקנאת פנחס שעליו מעידה התורה כי הינה לשם שמיים
הרב שלמה לוי
09/07/14 19:47
-
על התפילה ועל הפלילים
הפער שבין המעשה האלים של פינחס ובין ברית השלום, יצר פרדוקס שמשך אליו פרשנים ודרשנים במהלך הדורות. מה היחס בין הרומח והקנאה ובין השלום?
ד"ר משה מאיר
09/07/14 19:26
-
מהי קנאות אמיתית?
האם פנחס היה באמת אדם בעל אופי קנאי, אדם בעל ראיה קיצונית שחושב שבכדי "לחנך" את העם יש צורך לפעול בדרך קיצונית? הרב אלי קפלן מסביר
הרב אלי קפלן
09/07/14 19:19
-
נבואת משה הקדושה מול טומאת נבואת בלעם
אברהם מסמל את שורש האומה, וכידוע השורש יונק את ראשיתו מהייעוד האלוהי, ולכן אין אפשרות להכניס בשורש האומה כל חיסרון
הרב שלמה לוי
03/07/14 17:10
-
כי לא נחש ביעקב
בלעם מבין מהו הנשק הבלתי קונבנציונלי הוא יכול להשתמש כדי להביא כליה על ישראל. הוא מברך את סגולת הצניעות של עם ישראל ואנו למדים שכוונתו היתה לתקוף את אותה צניעות. לפגוע בקדושת אהלי יעקב דרך פיתוי הנחש - שבירת יסוד הצניעות
הרב רונן נויבירט
03/07/14 15:16
-
עין טובה היא הכוח שלנו להתמודדות עם המצב
בדורות של גאולה, כשבאופן חיצוני לא מופיעים כל הגדולה והקדושה של עם ישראל, חובה עלינו ביתר שאת להיות מתלמידיו של אברהם אבינו, להיות חמושים בעין טובה על הדור, כפי שהדבר התגלה ויצא אל הפועל בשבועות האחרונים
הרב אליעזר אלבוים
03/07/14 15:10
-
זהירות: סיפור לא מוסרי!
ראו הוזהרתם! הסיפור שאני הולך לספר לכם אינו מיועד לכל האוזניים – במיוחד לא מתאים לבעלי נפש עדינה. על הפרשה, כוח הרצון וההשגחה הפרטית. ואיך אפשר לדעת אם אנחנו בדרך הנכונה או לא?
אהרון דרמון
03/07/14 15:04
-
כי ברוך הוא
לעתים, מרוב ויכוחים פנימיים ומריבות, אנו שוכחים שעם אחד אנחנו, עם עוצמות וגדלות נפש. לשם כך, התורה לוקחת אותנו לרגע החוצה, מספקת לנו פרספקטיבה על מי שאנחנו באמת
הרב ע
03/07/14 14:59
-
על החירות ועל ההטיה
פרשת בלק מזמנת לנו אפשרות להתבוננות מעמיקה במושג החירות ובמושג ההטיה ההפכי לו. מה הכוונה?
ד"ר משה מאיר
03/07/14 14:55
-
לא תמיד אנחנו יודעים הכל
"מצוות פרה אדומה מתקשרת לחטיפת שלושת הנערים. כמו שם גם כאן, לפעמים צריך לבצע מצוות גם כשלא מבינים אותן. לא תמיד אנו מבינים הכל"
הרב חיים אמסלם
27/06/14 16:59