-
האזינו - מה שהיה ומה שיהיה
הפתרון לאתגרים שניצבים בפנינו בהווה הוא לזכור, לזכור את כל הטוב והחסד שקיבלנו מבן/בת הזוג, להיזכר בכל אותם רגעים יפים שמילאו את חיינו באושר ובשמחה, לזכור! ומצד שני לדעת ולהאמין שהכל עובר
הראלה ישי
24/09/15 09:51
-
על הצור התמים
הפסוק מציג את ריבונו של עולם כשלם מבחינת המשפט והצדק. אך הוא איננו עולה בקנה אחד לא רק עם המציאות כפי שהיא מפוענחת על ידי מרבית בני האדם, אלא גם עם המקרא עצמו
ד"ר משה מאיר
24/09/15 09:33
-
וילך - חזק ואמץ
לינו לבנות בקרבנו את התודעה עד כמה חשובה התנהלות זוגית נכונה, עד כמה אנחנו אוהבים וחיים להשקיע בבן/בת הזוג וכו', ומצד שני להשתדל להוסיף עוד ועוד מעשים, פעולות קטנות שיעזרו לנו להנכיח את הרעיונות הגדולים בחיינו
הראלה ישי
17/09/15 14:02
-
על העדות
כל אחד מאיתנו זקוק למצפן, למגדלור, לנקודה יציבה שביחס אליה הוא יכול לנוע ולחפש. השירה התורה השמים והארץ, הם נקודות עדות שכאלה
ד"ר משה מאיר
16/09/15 10:09
-
כתבו לכם את השירה הזאת
כשאדם כותב בעצמו את התורה הוא עובר תהליך של פסילה ובירור פנימי היוצרים את זהותו ממש כמו שפסל משה רבנו את הלוחות. זהו תהליך סובייקטיבי שהוא רק שלו.
הרב אהד טהרלב
16/09/15 10:07
-
החשיבות של חודש אלול בקשר בין ישראל לאלוקים
בחודש אלול (אני לדודי ודודי לי) מתבוננים אנו על קשר הנישואין שלנו עם הקב"ה ומנסים לתקן, לשפר לחזור בתשובה, לעבוד את ה' מתוך התלהבות ולא מתוך הרגל
ד"ר קרן קירשנבום
09/09/15 12:54
-
על המרחב הקרוב
יש אנשים המכורים לנסיעה למרחבים רחוקים, לטיסה בשמים אל מעבר לים. גם הנסיעה לחוץ לארץ יוצרת מרחב. אבל חשוב שהיא לא תחליף את המרחב הפרוזאי של חיי היום יום, זה הנוצר בצעדה של בוקר או בהליכה לעבודה.
ד"ר משה מאיר
09/09/15 11:11
-
ובחרת בחיים למען תחיה
טיפולה של החברה המערבית בפשע דומה לגשר רחב ידיים שבמרכזו נפער חור גדול ומכוניות רבות שהיו חולפות עליו היו נופלות בחור ונוסעיהם נפגעו. ישבו חכמי הרשות והחליטו להקים בקרבת הגשר תחנה ל'עזרה ראשונה'
הרב יעקב הלוי פילבר
06/09/15 17:20
-
סוגרים שבוע: למצוא את השמחה האבודה
בשני מקומות מדברת הפרשה שלנו על השמחה, אך נשאלת השאלה כיצד מצווה אותנו התורה להיות בשמחה כשיש בחיים כל-כך הרבה דברים מעציבים, מתסכלים ומייאשים? האם צריך לעשות שקר בנפשנו ולדמיין שהכול טוב ומושלם?
הרב יוני לביא
03/09/15 16:41
-
מה החלק של העבר בקבלה לעתיד?
תשובה עמוקה אמנם מסתכלת קדימה ומבקשת לנהוג מעכשיו על פי רצון ה' והטוב הגלוי, אך היא גם כזו שמבקשת לאסוף את העבר. לספר את העבר באופן חדש
חנה גודינגר (דרייפוס)
03/09/15 00:44
-
על הדיבור
הביכורים והמעשר הם מצוות של נתינה. עלי לתת את ראשית הפירות, ועלי לתת חלק מהיבול שלי. הנתינה בתורה מתקשרת תמיד לראיית האחר, העני והמסכן. אני מאבחן את הצורך שלו, ומכיוון שלי יש - עלי לתת לו משלי. אבל לנתינה יש משמעות קודמת, משמעות שאיננה מוסרית אלא אונטולוגית
ד"ר משה מאיר
02/09/15 16:24
-
תנאי הכרחי להצלחה בחינוך – הקשבה
הסיבה המרכזית להפיכתו של הילד להיות בן סורר ומורה נעוצה בעובדה שלא שמע בקול הוריו. הילד הגיע למצב של חוסר איזון חמור בהתנהגותו כלפי הוריו ובכלל כלפי כל אדם
הרב אמיר אדרעי
27/08/15 10:06
-
על המעקה
מקובל לחשוב שככל שנגביר את האחריות, כך תגבר מידת המוסריות. הרשו לי לפקפק בכך. האחריות מתרכזת באדם, והאדם - מה לעשות - הוא יצור מוגבל. איזה משא הוא יכול לשאת על כתפיו?
ד"ר משה מאיר
26/08/15 14:28
-
האם יש עניין רוחני לחקור את שורשיהן וסיבותיהן של המצוות?
בימינו ראוי שהמושגים "נאמנות" ו"אחריות" יחליפו את המושג "מחויבות". אדם נאמן זה אדם שיש בו אמון ויש לו אמון. ואם מוטלת אחריות על אדם, סימן הוא שהוא ראוי לשאת באחריות זו
רבקי ישראלי
26/08/15 14:01
-
כי תצא - להאיר באהבה
רש"י מגלה לנו שאותו בן סורר ומורה גדל כך בגלל חוסר האהבה ששרר בין הוריו, חוסר האהבה הוביל לחוסר אמון ומשם הדרך לאטימות ואי קבלה קצרה ומהירה
הראלה ישי
26/08/15 10:41
-
כי תצא - פרטי מול כללי
הזעקה שנוהגים להשמיע נגד האיסור הזה היא, במה חטא אותו ממזר שכך עלה לו? מדוע יורחק מעם ישראל ולא יוכל להקים משפחה רק בגלל שהוריו (ולא הוא עצמו) פשעו?
ארי גייגר
25/08/15 17:20