• כלל הצריך לפרט - לפרשת נשא

    בראשית הציונות, ויתרו רבים על הקמת משפחה למען האידיאל של בנין הארץ. זהו עיסוק בכלל המטשטש את יחודו של כל פרט. מנגד, יש תקופות בהן העיסוק בפרטים משכיח את הכלל. יש המונים את חיילינו הנופלים במלחמה כדי לשכנע את הציבור לחדול מן המלחמה, ובזה משכיחים כי המלחמה היא משימה של הכלל. העיסוק בפרט ובכאבו העצום משכיח את הכלל. לפרשת נשא.

    הרב יהושע ויצמן - ראש ישיבת מעלות

    28/05/04 00:00

  • שמשון – הסוכן הכפול

    בהפטרת השבת אנו קוראים על גבורתו של שמשון הגיבור. מי אתה באמת, "שמשון הגיבור"? ...

    הרב דניאל דויטש - ראש אולפנת גבעת ושינגטון

    26/05/04 00:00

  • ברכת כהנים וסמיכותה לברכת התורה -פרשת נשא

    על ברכת כהנים וקדושת הכהונה

    הראי''ה קוק

    01/04/04 00:00

  • הנזירות- התעלות למדריגת כהונה, והישרת המדות

    על חיי הקודש של עם ישראל

    הראי''ה קוק

    01/04/04 00:00

  • Flickr:fardox צילום: Flickr:fardox פרשת נשא

    פרצופים שונים, דעות שונות ומקור אחד - לפרשת נשא

    המשל הראשון הוא משל המים. המים זהים בכל מקום, אך צורתם וצבעם נקבעים לפי הכלי בו הם מופיעים. ניתן להוסיף שאף פעולתם של המים משתנה בהתאם למקום בו הם מתקבלים - פעם הם מנקים, ופעם משקים שדה, ופעמים שהם מרוים את האדם או מטהרים אותו. המים הם אותם מים, אך קבלתם על ידי כלים שונים יוצרת פעולות שונות. לפרשת נשא.

    הרב יהשוע ויצמן - ראש ישיבת מעלות

    04/06/03 00:00

  • וישם לך שלום

    לאחר סיומם של המפקדים באות בתורה מצוות אחדות שבמבט ראשון לא נראה קשר ענייני ביניהן: שילוח טמאים מן המחנה, אשם גזילות, סוטה, נזיר, ברכת כהנים. מה בכל אופן הקשר?

    הרב כרמיאל כהן

    01/06/03 00:00

  • פנינים לפרשת ''נשא''

    על ראשון ואחרון, ברכת ה', שכינה , למידה ועוד ..בפנינים לפרשת נשא

    18/01/03 00:00

  • ''ושמו את שמי''

    מפורסמת השאלה כיצד הקריבו מנוח ואשתו קרבן, באזור צרעה, כאשר המשכן עמד בשילה ותקופה זו מוגדרת הלכתית כתקופת "איסור הבמות"...על נזיר,קורבנות עוד , בעקבות ההפטרה

    18/01/03 00:00

  • קדושה ומלכות - מלוכה וממשלה

    ספר במדבר הוא ספר הדרך - ובפרשתנו העיסוק בחריגים שבחברה - מה ההשלכות של הדברים לימינו?

    ירׂחם שמשוביץ

    18/12/02 00:00

  • האיזון בין רוחניות לגשמיות

    כיצד מבטא הנזיר את היחס הנכון שבין גשמיות לרוחניות?

    ר' יוחנן בצלאלי

    18/12/02 00:00

  • הנזיר קדוש או חוטא?

    בפרשת נשא אנו נפגשים עם הנזיר שנתפס מצד אחד כחוטא ומצד שני כקדוש. גם אצל הרמב"ם מוצאים אנו סתירה זו בין מורה הנבוכים למשנה תורה - כיצד?!

    ירׂחם שמשוביץ

    18/12/02 00:00

  • נזיר - חוטא או קדוש?

    פרשת נשא עוסקת בין השאר בנזיר. הרב יהודה נחשוני מנסה לברר מה מעמדו של הנזיר בחברה - חוטא או קדוש ?

    הרב יהודה נחשוני

    18/12/02 00:00