משגיח ב-SMS

במכון "צומת" חושפים פתרון טכנולוגי חדש, המאפשר למשגיח הכשרות להפעיל את תנורי הבישול באמצעות הודעת SMS - ובכך לפתור חשש לבישולי גוי במטבחים ציבוריים

חדשות כיפה אורי פולק 06/03/11 00:00 ל באדר א'

משגיח ב-SMS
kiwanja-cc-by, צילום: kiwanja-cc-by

האם נמצא פתרון הלכתי-טכנולוגי לבעיית בישולי הגויים במטבחים ציבוריים? במכון "צומת" יחשפו בכנס ירושלים הקרוב פיתוח טכנולוגי חדש, המגייס את שירותי ה-SMS לפיקוח והשגחה מרחוק, כדי למנוע בעיות כשרות.

הרב ישראל רוזן, ראש מכון "צומת", מסביר כי עד כה הייתה קיימת בעיה במטבחים במוסדות ציבוריים ובהם בתי מלון, בתי חולים ומטבחים צבאיים, בהם עבדו גויים. מתוך חשש לאיסור בכך שהגוי יבשל את האוכל ויהפוך אותו לבישול עכו"ם, הציעה ההלכה פתרון לפיו עובד יהודי יתחיל את מלאכת הבישול, כך שהמשך הבישול יוכל להתבצע על ידי גוי. אלא שגם במציאות הזו התעוררו בעיות, שכן לא תמיד היה משגיח כשרות נוכח ופנוי, המסוגל לפקח על הבישול לכל אורכו.


(צילום: Conanil-cc-by)


כפתרון הצליחו במכון "צומת" לפתח גוף חימום קטן המחובר מצד אחד לכל תנור בישול ומצד שני אל מערכת פיקוד ובקרה הנשלטת על ידי SMS. כשיש צורך להתחיל בפעולה של בישול או אפייה, הטבח מעדכן את משגיח הכשרות המסוגל להפעיל את החימום או הבישול - באמצעות SMS מהמכשיר הנייד שלו. שליחת ההודעה מפעילה למעשה את גוף החימום.

במכון "צומת" מסבירים כי גוף החימום מספק חום על מנת להיחשב כתחילתו של תהליך הבישול, כך שהעובד הגוי מסוגל להמשיך את המשך הפעולות להכנת האוכל. במכון מציינים כי המכשיר מסוגל להפעיל עד ארבעה תנורים בבת אחת, כך שהוא מתאים לנפח העבודה ברוב המטבחים הציבוריים. נכון להיום, שלב הפיתוח והניסוי הסתיים - ובימים אלו מתחילים ב"צומת" את הפיילוט הראשוני למערכת, שתותקן בבית מלון באזור הרצליה.