מי יזכה בתחרות המקווה היפה בישראל?

המשרד לשירותי דת, יחד עם המועצה לישראל יפה, יוצאים השנה לתחרות מקורית, בה יתמודדו המקוואות בישראל בקטגוריות של אסתטיקה, ניקיון ובטיחות

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 23/07/13 13:21 טז באב התשעג

מי יזכה בתחרות המקווה היפה בישראל?
שמרית ביינהורן-קליין, צילום: שמרית ביינהורן-קליין

בשנים האחרונות נרשמת מגמה ניכרת לפיה מקוואות הנשים הופכים אסתטיים יותר ומזמינים יותר אך נראה כי מגמה זו עודנה נמצאת בחיתוליה. מה עושים על מנת למנף את מגמת האסתטיקה במקוואות? פשוט מאוד, פותחים בתחרות ארצית.

המשרד לשירותי דת והמועצה לישראל יפה הכריזו על תחרות מקורית - תחרות המקווה היפה בישראל. התחרות, אשר תערך השנה לראשונה, תסקור את המקוואות במטרה להנגיש לציבור הנשים את המקווה הכי אסתטי, נקי, נוח ומקפיד על פרטיות. במסגרת התחרות ייבדקו החזות החיצונית והפנימית של המקווה, נוחות ובטיחות המבנה, ניקיון כללי, הימצאות מגבות ומצבן וכן, הציוד הנלווה. כמו כן, ייבדקו הימצאות מיזוג אוויר ותקינותו, צריכת אנרגיה ונושאי איכות סביבה. צוות הבדיקה יורכב ממאות מתנדבי המועצה לישראל יפה שיחרשו את המקוואות ברחבי הארץ.

"ברחבי ישראל קיימים מאות מקוואות נשים, שחלקם מפוארים וחלקם זקוקים למתיחת פנים", מודה דבורה אייפרמן, מנהלת אגף מבני דת במשרד לשירותי דת. לדבריה, "היות ורמת המקוואות והשירות הניתן בהם הינם נושאים בעלי חשיבות עליונה במשרדינו, החלטנו ליזום מהלך אשר יביא לשיפור התנאים והשירות בכלל מקוואות". אייפרמן אומרת כי ”רק על ידי מודעות לחשיבות תחזוקת המקווה והשירות נצליח לתת יותר כוח לנשים ולאפשר להן לקיים את מצוות הטהרה על פי הדגשים החשובים להן".

לתחרות נרשמו כ-100 מקוואות ברחבי הארץ אשר בימים אלה עוברים את בדיקתם הקדחנית של סוקרי המועצה לישראל יפה. התחרות נפתחה אך ורק למקוואות שתחת אחריות המועצות הדתיות ברחבי הארץ ולא מקוואות פרטיים. "תחרות המקוואות תגביר את המודעות של ציבור הנשים הדתיות והחילוניות כאחד ותחשוף אותן למקוואות שמעניקים שירות ראוי, המקפיד על ניקיון ופרטיות", אומר ויצמן משיח, סמנכ"ל המועצה לישראל יפה "אנו בטוחים, כי גם המועצות הדתיות, שמפעילות את המקוואות, יאבקו על לבן של הצרכניות ויפעלו לשיפור השירות לנשים".

לא מכבר דיווחנו בכיפה על מבצע הנגשת מקוואות לנכים של המשרד לשירותי דת, מבצע זה לצד התחרות מסמנים מגמה ניכרת במשרד לשיפור מערך המקוואות. אלחנן גלט, מנכ"ל המשרד לשירותי דת, כבר מסמן את השלב הבא ואומר כי "התחרות היא צעד נוסף בהפיכת שירותי הדת לידידותיים ומאירי פנים, בשלב הבא נתמקד בתחום שיפור השירות של הבלניות. ברמה האסטרטגית עובר המשרד רה-ארגון אשר יחלחל למועצות הדתיות ומשם ישפר באופן משמעותי את השירות לציבור".