מי המקוואות ימוחזרו

עיריית ירושלים תחל בפיילוט ראשון למחזור מי המקוואות. אם יצלח, תותקן מערכת הסינון בכל המקוואות בעיר ותחסוך כמיליון שקלים בשנה

חדשות כיפה אורי פולק 08/02/11 00:00 ד באדר א'

מי המקוואות ימוחזרו
אילוסטרציה - תמר הירדני, ויקיפדיה העברית, צילום: אילוסטרציה - תמר הירדני, ויקיפדיה העברית

החברה לפיתוח ירושלים, "מוריה", תחל לראשונה בישראל במחזור מי המקוואות בירושלים, זאת באמצעות מערכת לסינון וטיהור. לאחרונה החלו העבודות להתקנת מערכת המחזור הראשונה במקווה אשר בשכונת פסגת זאב בבירה ובמידה והפיילוט יאושר, תותקן המערכת בכ-35 מקוואות בירושלים.

מדובר בחיסכון צפוי של 100 עד 120 אלף קוב מים בשנה, שעד כה לא נעשה בהם שימוש חוזר, זאת מפני שעל פי תקנות משרד הבריאות יש להחליף בכל יום את המים במקוואות. בשנה וחצי האחרונות קידמה עיריית ירושלים את היוזמה מתוך חשיבות החיסכון במים בישראל וכן מתוך החיסכון הכלכלי שבדבר - זאת תוך המשך פיקוח הדוק על איכות המים.


(אילוסטרציה: תמר הירדני, ויקיפדיה העברית)


המערכת החדשה מעבירה בסוף כל יום את המים בתהליכי סינון וטיהור שבסופם יחזרו המים לבורות הטבילה. במקביל מאפשרת המערכת דגימה מקוונת של איכות המים ודיווח לרשויות האחראיות לפיקוח על כך. הפיילוט, אשר צפוי להימשך מספר חודשים, יאושר במידה ויימצא על ידי משרד החינוך כי המים הממוחזרים עומדים בתקנים המחמירים של המשרד.

עלות ההתקנה של מערכת הסינון והטיהור נעה בין 200 ל-250 אלף שקל והיא צפויה להביא לחיסכון של כ-30 אלף שקלים בשנה לכל מקווה בירושלים - חיסכון של כמיליון שקלים בשנה לקופת העירייה, ביחס לכלל המקוואות בעיר. "במציאות בה אנו חיים כשכל טיפה יקרה לנו, יש חשיבות עצומה למערכת מחזור המים במקוואות. אנחנו מאמינים שהפיילוט יצליח ושירושלים תהיה מודל לשאר הערים בנושא הזה של חיסכון במי המקוואות", אומר אלכס וייסמן, מנכ"ל "מוריה".