מחר: חידון התנ"ך למבוגרים

לאחר 30 שנות הפסקה יתמודדו גם המבוגרים בחידון התנ"ך הארצי. 14 המועמדים הסופיים מכל רחבי הארץ, ממשיכים לשנן

חדשות כיפה אורי פולק 06/12/10 00:00 כט בכסלו התשעא

מחר: חידון התנ"ך למבוגרים
אילוסטרציה, צילום: אילוסטרציה

לאחר הפסקה של 30 שנה, יחדש משרד החינוך מחר (ג) את מסורת חידון תנ"ך למבוגרים. 14 מועמדים סופיים יגשו מחר לחידון, שיתקיים קודם בכתב ולאחר מכן בע"פ ובפומבי. טקס הגמר של החידון יתקיים בבנייני האומה בירושלים.

בשבועות הראשונים לחידון נרשם ביקוש חסר תקדים, כ-1,500 מועמדים מכל רחבי הארץ הביעו עניין ונרשמו לחידון. בחודש אב האחרון התקיים מבחן ממיין לכלל המועמדים, אשר נערך במקביל בכל רחבי הארץ. בשלב ראשון בחר כל מחוז בין 16 ל-18 מתמודדים מטעמו, כשבסך הכל התמודדו 129 נבחנים מכל הארץ - מהם, כאמור, עלו רק 14 לגמר הגדול.

נציגי מחוז ירושלים בחידון יהיו צביה לנגנטל מירושלים, לוי סודרי מבית שמש וד"ר אבי שוויקה, אף הוא מירושלים. רוני גל עוז מקריית גת ייצג את מחוז הדרום, יחד עם נתנאל ענקי מבאר שבע ויונתן יצחק מכפר מימון. שוחט תום והרב בנימין רוזנצוויג ייצגו מחר את מחוז תל אביב, לצד יונה רוזנברג ואתי הלוי ממחוז המרכז. את מחוז חיפה ייצגו אברהם גרשון ועמוס ביתן, אליהם יצטרפו במחוז הצפון בת אל כהן ודניאל אוחיון.

גם צה"ל זכה לייצוג בחידון, זאת בעקבות חידון התנ"ך הצה"לי אשר נערך לפני כחודש בבסיס חיל-האוויר אשר בחצור, בו השתתפו למעלה מ-100 מתמודדים מכלל הפיקודים, הזרועות והחילות. בחידון הארצי ישתתפו טוראי רפאל מיוחס מאגף התקשוב וסרן דוד אלחי בן-עזרא, קצין בחיל הים.

ההחייאה מחדש של החידון ההיסטורי נעשתה ביוזמת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר החינוך, גדעון סער, במטרה לעודד את ההתעניינות, הלימוד והעיון של הציבור בארץ בספר התנ"ך כבסיס התרבותי של עם ישראל. בעקבות הצלחת החידון הארצי מתכוונים במשרד החינוך לערוך בשנת תשע"ב, חידון עולמי בתנ"ך למבוגרים.