חילול השם
ש: איך יתכן שיש אנשים שומרי מצות אבל עם התנהגות מגעילה כל כך?
ת: זה הגדר של חילול השם. יומא פה. רמב"ם יסודי התורה ה.
ארץ ישראל
ש: האם ארץ ישראל היא מטרה או אמצעי ללמוד תורה ולקיים מצוות בשלמות ובשלווה?
ת: מטרה עצמית. וגם מביאה שלמות ושלווה, ככל מצוה של תורה. ועיין אורות, א"י א (עיין ספר הרב עם וארצו, המאמר הראשון על השאלה הזאת - מ"צ).
משחה נוזלית בשבת
ש: מותר להשתמש במשחה נוזלית או חצי נוזלית בשבת?
ת: כן. אין זה ממרח. וגם במשחה סמיכה יש מקילים. עיין שמירת שבת כהלכתה (שש"כ מהדורה תשל"ט פ' לג הערה נח בשם הגרשז"א - מ"צ).
ילד משקר
ש: מה אני יכולה לעשות אם ילד שלי, בן 4, משקר?
ת: סליחה. זה נושא מורכב למסרון. שאלי את אשתי (או עייני בספר על חינוך של הרב: חינוך באהבה - מ"צ).
פסוקים בעל פה
ש: אני מלמד תורה ופעמים רבות מצטט פסוקים, אך ראיתי בקיצור שולחן ערוך א ו שאסור לומר פסוק בעל פה. האם עליי לפתוח תנ"ך כל פעם?
ת: לא חייבים. א. פסוק שגור בפה מותר. ב. לפי התוס' זה רק כדי להוציא אחרים ידי חובה. ג. בטירחא דצבורא מותר (פס"ת מט ט. ועיין שם שמביא עוד אופני היתר - מ"צ).
נטילת ידיים אחר שינה
ש: אם אין לי מים על יד המיטה, האם עדיף ללכת פחות פחות מארבע אמות לברז או במרוצה?
ת: מחלוקת ועדיף במרוצה (עיין פס"ת ד ז - מ"צ).
רוח הקודש
ש: איך זוכים לרוח הקודש?
ת: במסילה מראש עד סוף של ספר מסילת ישרים.
וואטסאפ
ש: האם יש איסור בוואטסאפ?
ת: אם יש רכילות ולשון הרע ובזיונות ודברים בטלים.
קריאת ספרים בחנות
ש: האם מותר לי לקרוא ספרים בחנות, אם איני מתכוון לקנותם, אך בלי לקלקל?
ת: זה גזל. הספרים שלהם ואסור לך להשתמש בהם בלי רשותם.
פסיכולוגיה על פי הבעל שם טוב
ש: האם יש דבר כזה פסיכולוגיה על פי הבעל שם טוב?
ת: לא במובן העכשוי של פסיכולוגיה. אלא פסיכולוגיה אלהית של סודות הנפש ועבודת ד' על פיהם.
ראה www.havabooks.co.il לקרוב ל5000 שו"ת סמס של הרב
ראה [הרב] אבינרפדיה לשיעורי הרב: http://shlomo-aviner.net/index