כרטיס אשראי בבית כנסת

בבית הכנסת "באר אברהם" תוכלו לעלות לתורה ולאחר מכן לשלם בכרטיס אשראי

חדשות כיפה יאיר פלדמן 18/02/09 00:00 כד בשבט התשסט

כרטיס אשראי בבית כנסת
Andres Rueda-cc-by-nd, צילום: Andres Rueda-cc-by-nd

קנית עלייה לתורה אבל אין עליך מזומנים לשלם? בבית הכנסת באר אברהם שבביתר עלית תוכל להוציא מהארנק כרטיס אשראי ולגהץ. לאחר תקופה ארוכה שבה גביית הכספים קרטעה עקב מתפללים שהתחייבו לתרום סכומים שונים לבית הכנסת אך שכחו מיד לאחר שעזבה כף רגלם את מפתן בית הכנסת, או כאלה שעיכבו בצורה משמעותית את התשלום, החליט הגבאי, דוד פרידמן, לעשות מעשה: הוא רכש לבית הכנסת מכשיר גיהוץ נייד מחברת ישראכרט, שישמש את המתפללים בימות החול ויאפשר להם לשלוף כרטיס ולתרום במקום. כרטיס הגיהוץ הופך לאפקטיבי במיוחד עקב מרכזיותו של בית הכנסת באר אברהם, המכיל בין קירותיו למעלה מאלף מתפללים מידי יום, מכל חלקי העיר ביתר עלית.


נגמרו התרוצים (צילום: Andres Rueda-cc-by-nd)


בשיחה לכיפה מסביר פרידמן, גבאי בית הכנסת, כי הצורך עלה מן השטח: "אנשים רוצים לקנות עליות לתורה וזכויות שונות בבית הכנסת כמו מקומות ישיבה, או פרנסי יום שמקבלים את זכויות הלימוד והתפילות של אותו היום או מקדישים אותם לעילוי נשמת מישהו. הרבה מאוד אנשים ניגשו אלי ואמרו לי שהם רוצים לתרום לבית הכנסת אבל אין עליהם מזומנים. הצורך הזה הביא לרעיון של כרטיס אשראי. זה הפיתרון הכי טוב והכי נוח לבעיה הזו, והוא מאפשר לשלם גם בתשלומים ללא ריבית והצמדה. מדובר במכשיר קטן, נייד, לא מצריך קו טלפון או שום דבר אחר. מעבירים כרטיס ויש קבלה על המקום". התהליך: מכשיר הגיהוץ נמצא בכיסו של פרידמן, ולאחר שמתפלל התחייב לתרום סכום מסוים, ניגש אליו פרידמן ומציע לו לממש את התחייבותו במקום. "אפשר גם בטלפון, מאוחר יותר".


אנשים כבר התחילו לגהץ?

תראה, אנחנו עדיין בחודש הראשון, קשה להגיד איך זה יעבוד בהמשך. אבל בינתיים התגובות מאוד נלהבות, ואנחנו מקווים שההיענות תהיה גם כן בהתאם. אנשים יותר אוהבים לשלם באשראי מאשר בכסף מזומן או צק.

תראה, העולם הטכנולוגי של היום זה ממש דבר מדהים. כבר לפני שנים רציתי דבר כזה, אבל חיפשתי מכשיר שלא יהיה צמוד לקו טלפון או למשרד. עכשיו מצאתי, ולקחתי.