יו"ר הכנסת: הגרעינים התורניים מאחדים את העם

לדבריו של ח"כ ריבלין הגרעינים התורניים הם חלוציה של מהפכה ציונית, חברתית ורוחנית

חדשות כיפה אורי פולק 23/07/10 00:00 יב באב התשע

יו"ר הכנסת: הגרעינים התורניים מאחדים את העם
יחצ, צילום: יחצ

למעלה מ-5000 בני אדם התכנסו אמש (ה) לאירוע הוקרה למפעל הגרעינים התורניים, שהתקיים בנאות קדומים. האירוע התקיים במעמד יו"ר הכנסת ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, יו"ר הבית היהודי ושר המדע והטכנולוגיה, הרב פרופ דניאל הרשקוביץ, יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, ח"כ זאב אלקין, השר לשעבר אפי איתם, ניסן סלומיאנסקי מהבית היהודי, חברי הגרעינים ותומכיהם.

יו"ר הכנסת, שהיה לאורח הכבוד באירוע, התייחס לחברי הגרעינים התורניים כאל "חלוציה של מהפכה ציונית חברתית ורוחנית". לדבריו, "גדולתם של הגרעינים התורניים איננה טמונה רק במפעלי החינוך והחסד המפוארים שהקמתם, אלא בראש ובראשונה באופן שבו אתם נלחמים בבידול הממאיר ובהסתגרות המתפשטים בתוכנו. אתם נרתמים בצו השעה לפירוק החומות שעומדות בין עולים לוותיקים, בין מזרחים לאשכנזים ובין דתיים לחילוניים, ויוצרים דו שיח אמיתי וערבות הדדית".


(צילום: יחצ)


"הבשורה שלכם מהדהדת היום ברחבי הארץ בדמותם של עשרות גרעינים תורניים, בדמותה של התופעה הגדלה והולכת של הקהילות הצעירות ומעל לכל - בדמותן של ערים המתעוררות לחיים של קהילתיות, שותפות ועשייה", הוסיף.

בדבריו, הדגיש ח"כ ריבלין כי פערי המעמדות בישראל הולכים ומחריפים וציין כי "הפערים נוצרו בגלל סדרי עדיפויות לקויים ובשל מדיניות כלכלית-חברתית של הממשלות האחרונות, אך גם בהשפעת תהליכים גלובליים. פערים אלו מסוכנים, מהווים איום אסטרטגי ומוסרי על החברה שלנו ומחייבים אותנו לעשות חשבון נפש ציבורי ולפעול".


74 גרעינים תורניים פועלים כיום בכל רחבי הארץ, באמצעותם מעורבות 2400 משפחות בחיי הקהילה המקומית, בעיירות הפיתוח ובפריפריה.