טרנד רוחני חדש

עבור אותם אלו שלא מספיקים את לימוד הדף היומי יצא ארגון "מאורות הדף היומי" בטרנד חדש, לימוד יומי מתומצת של עשר דקות. רוצים להצטרף?

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/07 00:00 כו בכסלו התשסח

טרנד חדש מחלחל לאחרונה ברחבי הארץ. ארגון "מאורות הדף היומי" העוסק בהפצת לימוד תורה בארץ ובעולם במסגרת מאות שיעורים בדף היומי, עומד מאחורי היוזמה החדשה - חוברת לימודית בשם "וְתֵן חֶלְקֵנוּ". בחוברת שנועדה ללימוד יומי מתומצת לימוד קצר סביב המשנה, התלמוד, ההלכה יומית, ונושאים בהגות ומחשבה. המפיצים כבר מעידים על אלפי אנשים ממגזרים שונים השותפים לתופעה.

סביב החוברת שמלכתחילה נועדה ללימוד יחידני בן עשר דקות, התארגנו לאחרונה גם קבוצות לימוד לשיעורים קצרים. השותפים ליוזמה הינם כאלו הנמנים לאו דווקא על ציבור שומרי המסורת, וניתן למצוא את הטרנד בחברות היי טק ותעשיה מובילות, כמו דלק בנתניה, קרדן בת"א, E.C.I. בפ"ת, ומשרדי עו"ד ורו"ח רבים.

הדגש ביצירת החוברת היה להקיף בזמן קצר תחומי עניין רבים מתוך התלמוד, המשנה והאגדה יחד עם דברי הלכה והגות, כשכל אלו מופיעים בספר חודשי קומפקטי, (שכמובן, יצא בברכת הרבנים) שהמומנטום העיקרי בו הוא ניצול כל רגע פנוי ללימוד.

במקביל יצאו ב"ותן חלקנו" בקמפיין פרסומי הקורא לאנשים להצטרף כמנוי קבוע לחוברת הלימודית, בין היתר בפריסה על גבי אוטובוסים באזור המרכז, ירושלים, השומרון וחבל בנימין, כל זאת במטרה לרתום את כל שכבות הציבור, דתיים כחילונים להצטרפות למיזם הרוחני.

לצד הפרסום, יצא ארגון "מאורות הדף היומי" לקרב מגע אישי על כל לומד פוטנציאלי: פעיליו התפרסו בצמתים מרכזיים ברחבי הארץ, כשפעיליו מחלקים דוגמיות מהספר לכל עובר ושב, חלוקת ספרים בבתי חולים בתנועות נוער ובפעילויות ילדים שונות. היקף החלוקה הסתכם ב-160,000 דוגמיות.

במקביל הוקם אתר אינטרנט אינטראקטיבי במיוחד, בו ניתן לדפדף בחוברת מקרוב, לצפות בקליפים מהפעילות סביב הקמפיין ולהתחבר לבסיס הרעיון.

התוצאות לא אחרו לבוא. ומהר מאוד הצליח התוכן הקצר והקליט המיועד לקנות שביתה אצל אלפי נוסעים בתחבורה הציבורית או הממתינים בתור לרופא או לפקיד הבנק.

לדברי היוזמים "הטרנד הרוחני הזה צפוי לשרוד קצת יותר זמן ממה שאנחנו מצפים, בגלל העובדה כי המוצר אינו אלא עטיפה מודרנית לאותה תורה עתיקה של עם ששורד כבר אלפי שנים במכלול מצבים, דווקא ואולי בזכות טרנדים רוחניים כאלו ואחרים הנשענים על היהדות".


לפרטים נוספים