חדש: פק"ל כיס לחייל הדתי

איגוד ישיבות ההסדר הפיץ אלפי עלוני כיס לחייליים ובהם פירוט ההכנות ההלכתיות שצריך לבצע לקראת השבת

חדשות כיפה גדעון דוקוב 05/05/09 00:00 יא באייר התשסט

חדש: פק"ל כיס לחייל הדתי
יחצ, צילום: יחצ

אתם בטח מכירים את המגנט שתלוי בלא מעט בתים של זוגות צעירים ובו רשימת ההכנות הנדרשות לקראת השבת - להכין שעון שבת, לבדוק את הפלטה, לכבות את האור במקרר וכדו.

אז עכשיו קבלו את הדבר הבא - פק"ל "סוגר שבת" - עלון כיס שיחולק בימים הקרובים לאלפי חיילים קרביים ויכלול את כל ההכנות הנדרשות בכדי להביא למינימום של חילול שבת בזמן השירות הצבאי.

מי שעומד מאחורי היוזמה הוא תלמיד ישיבת ההסדר "אלון מורה" שאת שירותו הצבאי העביר בחטיבת גבעתי. בעקבות ניסיונו כחייל, החליט ברט ליזום פרויקט מיוחד לטובת החיילים הדתיים במטרה לעזור להם להיערך לשבת במוצב או בשטח כך שימנעו מחילול שבת תוך שמירה על כוננות מבצעית מרבית.


כל הדברים הקטנים שחשוב לזכור לפני שבת

בכדי לממש את הרעיון פנה ברט לישראל גולדברג, מנכ"ל פרסומי ישראל, אשר לקח את הפרויקט על עצמו והפיק עלון כיס מיוחד הכולל את רוב הנקודות לטיפול החייל לפני שבת. ישראל גולדברג הקדיש את הפרויקט לזכרו של בנו, אביה יהושע גולדברג ז"ל, תלמיד ישיבת ההסדר אלון מורה שנספה בתאונת דרכים.


"הבן שלי נהרג לפני כשנה וחצי בתאונת דרכים, שבועיים לפני שהיה אמור להתגייס לצה"ל, ומאז אנחנו פועלים רבות בתחומים שממשיכים את דרכו, בתוכם הסיוע לבחורי ישיבות", מספר גולדברג בראיון לכיפה. "הרעיון של העלון הזה הוא להיות פק"ל כיס שייתן לחיילים ראש שקט לפני שבת, שידעו שאחרי שהם מבצעים את מה שכתוב, הם מכוסים מבחינת ההכנות לשבת, עם כל הפרטים הקטנים שנתקלים בהם בשטח.


להפעיל שומר מסך דינאמי (מתוך החוברת)


"בעקבות ההפצה של הפק"ל הזה קיבלנו הדים מאוד חיוביים וגם רעיונות לשדרוגים ושיפורים שכבר יישמנו. הופתענו גם לגלות עד כמה חיילים לא דתיים לוקחים, משתמשים ומבקשים את הדברים האלה.

אנחנו מתכוונים להמשיך להוציא עוד כרטיסים כאלו כחלק מפק"ל כיסים לחייל הדתי, הכל כדי לחזק ולעודד את חיילי ההסדר שלנו וחיילי צה"ל בכלל, ואני מברך את האיגוד ששם כתף ותמך בסיפור הזה".

"לשרת כחייל דתי ביחידה מבצעית בצה"ל הינו דבר מורכב במיוחד בכל הקשור לשמירת השבת", מוסיף איתן עוזרי, מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר, "חיילים רבים בשטח נתקלים בסוגיות שונות הקשורות לביצוע פעילויות מבצעיות בשבת ולא תמיד יודעים איך לפעול או איך להתכונן נכון לשבת בצבא. העלון יסייע לתלמידי ההסדר ולחבריהם לנשק לבצע את הפעילות המבצעית יחד עם שמירה קפדנית על ההלכה".


לא רק חי"רניקים צריכים לשמור שבת

בכרטיס ניתן למצוא הוראות שאינן בהכרח קשורות לחיי הצבא, כגון לחתוך שקיות אשפה ומפות ניילון, לוודא שיש מספיק יין וחלות שלמות לכל השבת, לחתוך נייר טואלט וכדומה, לצד דברים קצת יותר ייחודיים כמו לוודא שיש עט שבת, טלפון שבת ועכבר שבת. להכין לכל השבת: שבצ"קים מעודכנים, רשימת שמירה ולהבהיר לכולם לא לעלות בקשר ללא צורך.

על אף שיוזם הרעיון הינו חי"רניק, מקומם של חיילי השריון והתותחנים לא נפקד, ואף הם קיבלו רשימה מיוחדת הכוללת, בין השאר לתדלק את הרק"ם ולהעמידו במקום הרצוי, לבצע טל"ת וטיפול יומי מלא,

לכוון את התאורות ואמצעי הכינון, להכין משמנת מלאה ומברשת סינטטית וכדו.

כמו כן ישנו דגש מיוחד על ההכנות שיש לעשות במטבח הצה"לי כדוגמת ווידוא שעגלת החימום מכוונת, לנתק את ארון החימום סמוך לשבת, להצניע כפות חלוקה מחוררות וקלחות עם חורים, לנתק את מכונת הקרח סמוך לשבת ועוד.