חג מולד בזארה

חנויות זארה החליטו ללבוש רוח חג, רק שבזארה שכחו באיזו מדינה הם נמצאים

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 08/12/09 00:00 כא בכסלו התשע

חג מולד בזארה
Daquella_manera-cc-by, צילום: Daquella_manera-cc-by

לקוחות זארה שעברו בתקופה האחרונה בקיריון, הגרנד-קניון בחיפה, הקניון בנצרת או בקניון רמת-אביב יכלו להרגיש בחו"ל. רשת חנויות הבגדים "זארה" החליטה להציב בחלונות הראווה בחנויות אלו, עצי אשוח ולקשט את חלון התצוגה ברוח חג המולד וראש השנה הנוצרי שבפתח. אלא שבעוד שחלק מחנויות זארה בארה"ב נוהגות לציין בחלונות הראוה גם את חג החנוכה, בזארה ישראל בחרו להתמקד בחג המולד בלבד.

לקוחות רבים שעברו מול החנויות וחיפשו את החנוכייה או הסביבון לצד עץ האשוח נותרו מאוכזבים, ודאגו להתקשר נזעמים לשירות הלקוחות של הרשת כאקט מחאה. "אנחנו לא חיים במדינה יהודית? אין כאן יהודים שהמוצג פוגע בהם? חנוכייה אתם לא יכולים להציב?" התלוננו הלקוחות.

ההחלטה התמוהה נעוצה ככל הנראה במדיניות של הרשת הבינלאומית, המבקשת מחנויות הממוקמות באזורי תיירים לעצב את חלונות הראווה ברוח הכריסמס, בכדי למשוך אליהם את הלקוחות הזרים.


"ליהנות מהאווירה החגיגית והבינלאומית"

(צילום: Daquella manera -cc-by)


"הזדעזעתי כשראיתי את זה" אומרת הילה, לקוחה של הסניף ברמת-אביב. "זאת מדינה יהודית. זה עצוב שחברות בוחרות לשווק את עצמם על ידי מוטיבים נוצריים רק כדי להשיג עוד כמה לקוחות. הם לא מבינים שככה הם רק מפסידים לקוחות רבים יותר?! חבל לי שזאת דרך השיווק שהם בחרו".

מהנהלת זארה נמסר בתגובה: "רשת האופנה המובילה זארה הינה רשת בינלאומית הפונה למגוון רחב של לקוחות בעולם ובישראל. בארבעת סניפי הרשת בישראל (מתוך 19 סניפים) המאופיינים בתנועת תיירים, חלונות הראווה מעוצבים בהשראת ראש השנה.

"בבחירה זו אין בכוונתנו לפגוע ברגשות לקוחותינו, אלא דווקא לאפשר להם ליהנות מפריטים ייחודיים ומהאווירה החגיגית והבינלאומית, בדומה לזו השוררת בבירות אופנה בעולם בתקופה זו".