שמחים בפורים? שיטות בדוקות כיצד למחוק את החיוך ולחזור לדיכאון

יום ראשון, הגרעין האיראני ושישה נושאים נוספים שבטוח יחזירו אתכם לדיכאון

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 04/03/15 11:48 יג באדר התשעה

שמחים בפורים? שיטות בדוקות כיצד למחוק את החיוך ולחזור לדיכאון

1. לכל שבת יש מוצאי שבת - אמנם עכשיו אתם שמחים כאילו היום פורים ואין מחר, אבל מחר (מניסיון עשיר) בוא יבוא... גם אם אתם ירושלמים ומחר שבת, לכל שבת יש מוצאי שבת, שאחריה מגיע יום ראשון. אחרי שהזכרנו לכם את יום ראשון ואת כמות העבודה שללא כל ספק תמתין לכם לאחר ימי הפורים, סביר להניח שכבר אתם בתחילתו של דיכאון שגרתי מבורך.

2. תחשבו כמה כל זה עולה לכם: שבו עם מחשבון וחשבו כל כוס יין או וויסקי איכותי ששתיתם או שנשפך כרגיל כמו בכל פורים על השולחן והרצפה (הוסיפו את עלות המפיונים שנדבקים לרצפה). שותי העראק יצליחו בקלות דרך פתרון זה להגיע לדיכאון המיוחל, זאת כמובן שעליהם לזכור את מחירו של הבקבוק לפני שנה וחצי (רמז פחות מחצי מחיר). מומלץ לשבת עם המחשבון גם מהלך סעודת הפורים ולחשב כל מנה על פי מספר הסועדים. סביר להניח שהחישובים הנ"ל יענו גם לשאלתו המעמיקה והנהדרת של יאיר לפיד 'איפה הכסף'?

3. קראו אתרי חדשות: התמקדו במדורי הפשע והעמיקו בקריאת כל הפרטים המזעזעים של מעשיהם של העבריינים המחרידים שסיפורם מרוח במדורים אלו. אם עדיין לא הצלחתם להגיע לדיכאון המיוחל עברו לקרוא את מדור הרכילות והברנז'ה, אך עשו זאת בזהירות מרובה, מינון יתר יכול לגרום לכם לנזקים בלתי הפיכים ולתופעות לוואי קשות שיצריכו טיפולים ממושכים בכדי להיגמל מהן. ראו הוזהרתם.

4. הגרעין האיראני: אסור לשכוח כי גם כשאנחנו מנסים להיכנס לדיכאון ומדברים על מחירי המזון, על יוקר המחייה והשתייה, אסור לרגע לשכוח את החיים עצמם. האתגר הגדול ביותר לחיינו כעת הוא התחמשות איראן בנשק גרעיני (קרדיט: ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו על דוח מחירי הדיור).

5. הבט ימין וראה את משלוחי המנות: נסו לזהות בתוך משלוחי המנות המצ'וקמקים שקיבלתם מהשכנים כמה סיבובים עבר כל משלוח ונסו לזהות את הראשון ששלח אותו. במידה והדיכאון עדיין מתעכב זכרו כי עליכם למצוא פתרון לכל ערמות הוופלים של ה-8 ב-10 עד לחג הפסח המתקרב. במידה וכן תחליטו לאכול את כל המתוקים חשבו את מחירי טיפולי השיניים שתזדקקו להם והדיכאון ינחת עליכם במהרה.

6. זכרו את כמות ההשקעה שהשקעתם בתחפושות שלכם/של הילדים ושהחזיקו מעמד בדיוק למסיבה הראשונה או למנה הראשונה בסעודת הפורים. חיפשתם את הילד למלך אחרי חמש דקות שאל אתכם בן הדוד אם הוא התחפש לקבצן. במידה ואתם עדיין שמחים, זכרו כי ככל הנראה גם בשנה הבאה תעשו את זה שוב ותשקיעו לשווא כסף וזמן.

7. אם הגעתם למצב בו אתם היחידים שלא שתויים ויש להם כוח ורצון לחשוב על דברים ארציים ופשטניים כמו דיכאון יש לכם באמת סיבה טובה להיכנס לדיכאון ולחוש בבית גם בלי עזרי דיכאון כפי שפירטנו כאן למעלה. בכל מקרה עומדות בפניכם שתי אופציות או למזוג בפראות מבקבוק הוויסקי המשובח שעל השולחן ולהשתלב בשמחה המוזרה סביבך, אך סביר להניח שהאופציה שיותר קורצת לכם היא בגדר "שב ואל תעשה עדיף" והדיכאון כבר בא יבוא.

8. אם הגעתם לשמונה ועדיין אינכם בדיכאון הכתבה הזו כנראה לא בעבורכם. פורים שמח!