לראשונה: בית הלל פסקו איסור

התרגשות ניכרת במערכת הרבנית של הציונות הדתית בשבוע האחרון כשלראשונה פסקו רבני בית הלל 'אסור' בשאלה הלכתית שהוגשה בפניהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/14 16:18 יב באדר ב'

לראשונה: בית הלל פסקו איסור
כיפה, צילום: כיפה

התרגשות ניכרת במערכת הרבנית של הציונות הדתית בשבוע האחרון, כשלראשונה פסקו רבני בית הלל "אסור" בשאלה הלכתית שהוגשה בפניהם. אחרי שגם הרב יעקב אריאל התקשר לברך "נו, זה היה כל כך נורא?", יצא הרב רונן נויבירט מנכל רבני בית הלל וחשף את השאלה שהגיע לפתחם.

שעות קדחתניות רבות הושקעו בחודשים האחרונים בבית המדרש ההלכתי של רבני בית הלל, טרם פרסום הידיעה המרעישה כי לראשונה בית מדרש עתיד לפסוק פסיקה דרמטית- "אסור". השאלה שהובאה לפתחו של בית המדרש של רבני בית הלל היא האם בשבת קייצית חמה, "אבל ממש חמה, כזו שמגעיל לצאת מהבית", ניתן לדחוף ילדה בת 9 על שלט של מזגן על מנת שבמקרה, אבל ממש במקרה, תלחץ בטעות על כפתור "ON".

"השאלה התקבלה תחת תחושות מעורבות בבית המדרש", מתאר הרב נויבירט את הל הרוחות טרם קבלת הפסק הדרמטי. "הרב יוני רוזנצוויג הציע למכור את הילדה לנוכרי וכך להתיר את הדבר אולם מכיוון שאין ברעננה נוכרים ההצעה ירדה מהפרק.

הרב שמואל אליהו הציע שניקח כמה ראשי נוכרים מצפת באמצעותם יהיה ניתן ללחוץ על השלט אולם הצעה זו כרוכה ביציאה מגוש דן וגם היא ירדה מהפרק. אחרי אין ספור התלבטויות ומתוך שיקול דעת אחראי החלטנו לחרוג ממטרות ארגון רבני בית הלל ולפסוק כי אכן פעולה זאת אסורה בשבת".

ההערכות מדברות כי בעקבות השינוי במערכת הרבנית, גם הרב אבינר עתיד לפסוק "מותר" בדיני צניעות, דבר שעתיד לטלטל את המערכת ההלכתית.

כל קשר בין הכתבה למציאות הינו מקרי ביותר