התגלה מיהו זבולון כלפה

צוות מיוחד של הבית היהודי מנסה בחודשים האחרונים לחשוף מיהו חבר הכנסת זבולון כלפה. האם מדובר בדמות פיקטיבית?

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/14 16:17 יב באדר ב'

התגלה מיהו זבולון כלפה
cc - ii - Orrling ויקיפדיה, צילום: cc - ii - Orrling ויקיפדיה

שנה עברה מאז החלה הכנסת הנוכחית את דרכה ובסיעת הבית היהודי התחילו להתעורר חשדות לגבי דמות פיקטיבית שחדרה אל רשימת המפלגה לכנסת. לפני חודשים אחדים מינה יו"ר המפלגה נפתלי בנט צוות מיוחד על מנת לחשוף מיהו זבולון כלפה.

בראשות הצוות המיוחד מינה השר בנט את ח"כ יוני שטבון שנחשב למומחה בכל הקשור לדמויות אנונימיות שחדרו לרשימת מפלגות ואת ח"כ ניסן סלומינסקי שנחשב למומחה בכל הקשור לדמויות ידועות ומוכרות ששותקות כאילו היו דמויות אנונימיות. במשך החודשים האחרונים ניסו חברי הכנסת של הבית היהודי לאתר מיהו זבולון כלפה תוך חשש כי יתכן ומאחורי השם כלל לא עומד בן אדם וכי מדובר בקנוניה של השמאל או עוד בדיחה של ח"כ אורבך. את האפשרות השנייה שללו די בהתחלה בשל העובדה שאין מדובר במשחק מילים אלא בבדיחה של ממש.

השבוע, כך הותר לפרסום לראשונה, הצליחו חברי הצוות המיוחד של בנט לאתר מיהו זבולון כלפה. מדובר בחבר כנסת שנולד ליד העיר פרונזה בקירגיזסטן, אך גדל בעיר אנדיז'ן שבאוזבקיסטן, שהייתה אז חלק מברית המועצות, ועלה לישראל ב-1985. גורמים במפלגה עדיין חוששים כי הצוות המיוחד איתר חבר כנסת פיקטיבי אחר בשם רוברט אילטוב מסיעת ישראל בתנו וכי הדמות שהתגלתה אינה חבר הכנסת כלפה. מסקנות הצוות המיוחד יוגשו בשבוע הבא לנפתלי בנט שיכריע בסוגיה מיהו זבולון כלפה האמיתי.

כל קשר בין הכתבה למציאות הינו מקרי ביותר