הרב חיים נבון בהחלטה דרמטית: החלטתי לעזוב את הפייסבוק

זעזוע בעולם הווירטואלי בעקבות הודעתו של 'רב הפייסבוק' כי יעזוב את הרשת החברתית ויעבור ללמד במשרה מלאה בישיבת הר המור. גורמים בחברת פייסבוק: נשלם שתישאר

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/14 16:23 יב באדר ב'

הרב חיים נבון בהחלטה דרמטית: החלטתי לעזוב את הפייסבוק
מרים צחי, צילום: מרים צחי

אבל כבד ירד על עשרות אלפי גולשים דתיים לאומיים לאחר שהרב חיים נבון, המכונה 'הרב של הפייסבוק' הודיע כי יעזוב את הרשת החברתית ויעבור לעבוד במשרה מלאה כר"מ בישיבת הר המור.

"איני יכול עוד", כתב הרב נבון בסטטוס אחרון בדף הפייסבוק שלו. "אני לא יכול לסבול יותר את החפירות של נפתלי בנט בפייסבוק. כמה כבר אפשר לכתוב 'אחי ואחיותיי'?!?".

הרב נבון הפתיע והודיע כי בזמן שהתפנה לו הוא ילמד בישיבת הר המור כר"מ במשרה מלאה. "טעיתי. הר המור צודקים ואין ספק שהבית היהודי הוא בית של גויים. אפעל למיזוג ישיבת הר עציון עם מוסדות הקודש של הרב טאו".

רבני ישיבת הר עציון נותרו המומים בעקבות הודעתו המפתיעה של הרב נבון. "בדיוק אתמול הסתמסתי איתו בוואטסאפ ולא הרגשתי שום דבר מוזר", אמר הרב אמנון בזק ל'כיפה'. "הוא אפילו שלח לי סמיילי קטן כזה עם קריצה בסוף. אם הייתי יודע שיעזוב הייתי כבר מזמן מנסה לכתוב סטטוסים מגניבים כמוהו ולנסות לתפוס את מקומו בפייסוש".

בישיבת הר המור לא הסתירו את השמחה בקולם. "כבר מזמן רצינו שמישהו יכתוב ספר בשם 'גרגמל לא אכל אפרסק' אבל פשוט לא ידענו למי לפנות. אנחנו מקווים שהרב חיים יספר לנו קצת על העולם שעזב. עוד לא פגשנו מישהו שסגר את הפרופיל שלו ושרד לספר על זה", אמרו תלמידים בישיבה.

מאמצים קדחתניים נעשים בשעות אלו במשכן הכנסת להפר את רוע הגזירה. נודע כעת כי השר נפתלי בנט נמצא בדרכו בחזרה ממלזיה על מנת לנהל את כינוס החירום של הבית היהודי. חברי הכנסת איילת שקד וניסן סלומינסקי טענו כי יקרעו קריעה באם הגזירה אכן תצא אל הפועל. השר אורי אורבך מסתגר בחדרו ומנסה לכתוב סטטוס תגובה.

חברת פייסבוק העולמית תערוך בשעה 18:00 ישיבת חרום שלא מן המניין על מנת לדון במצב הקשה. גורמים המקורבים למארק צוקרברג מסרו כי יוצע לרב חיים נבון סכום כסף על מנת לשכנעו להישאר, "נעשה הכל כדי שהרב לא יעזוב את הפייסבוק". הרב נבון מסר בתגובה כי החלטתו סופית וכי בהמשך יוציא ספר חדש תחת הכותרת 'הרב שמכר את האייפון שלו'.

כל קשר בין הכתבה למציאות הינו מקרי ביותר