הרב לבנון מונה לרב השומרון

בהכתרתו אמר הרב אליקים לבנון כי יקדם בתפקידו את "חזון השומרון, ליצור ולבנות יחד את מלכות ישראל"

חדשות כיפה אורי פולק 30/03/11 00:00 כד באדר ב'

הרב לבנון מונה לרב השומרון
אלדר בירם, צילום: אלדר בירם

אמש (ג) נערך ביישוב שערי תקווה הטקס למינויו הרשמי של הרב אליקים לבנון לרב האזורי לשומרון. הטקס נערך בהשתתפות הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, רבה של קריית-ארבע-חברון, הרב דב ליאור, שר ההסברה יולי אדלשטיין, ראש מועצת שומרון ורבני השומרון.

תפקיד הרב האזורי לשומרון לא אויש מאז שנת תשנ"א, עת נפטר הרב מאיר האיתן זצ"ל, תושב קדומים אשר הקים למעשה את מוסד הרבנות בשומרון. מינויו של הרב לבנון, אשר הסכים לקבל עליו את התפקיד, מחדשת למעשה את תפקידו של הרב האזורי לשומרון - אשר יעמוד בראש ועד רבני השומרון.


(צילום: אלדר ביר"ם)


"הרבה שנים בימים נוראים אני אומר את הפיוט "הנני העני ממעש" כאשר אני עובר לפני התיבה בישוב אלון מורה ובישיבה. הנני העני העומד במקומו של הרב האיתן זצ"ל ולכן כל כך התרגשתי כאשר התקשרו אלי הבנים גם בשם הרבנית דבורה ואמרו לי שהם שמחים במינוי", סיפר הרב לבנון בהכתרתו.

הרב לבנון ציין בדבריו כי היה קשה לו לקבל את התפקיד אך בסופו של דבר החליט לקחת אחריות ולאמץ את דרישת רבני השומרון. "בלי חזון לא קורה שום דבר. אם לא נרים את החזון, חזון השומרון לא יקרה שום דבר. עלינו ליצור לבנות יחד את מלכות ישראל", הוסיף הרב לבנון וציין כי הוא "מרגיש כאן את משק כנפי ההיסטוריה. חוברים כאן יחד חבורה נפלאה של רבנים, עם חבורה נפלאה לא פחות של אנשי ציבור בראשות ראש המועצה האזורית ולא רק הוא אלא כל מי שעוסק בצרכי ציבור. לא קיים כר כזה לשיתוף פעולה במדינת ישראל כמו שקיים כאן".


(צילום: אלדר ביר"ם)


מייסד מוסדות בית המדרש באלון מורה

הרב אליקים לבנון, אב בית דין מרכז השומרון וחבר ועד רבני יש"ע, נולד בשנת 1947. הוא בוגר הישיבה התיכונית נתיב מאיר בירושלים וישיבת מרכז הרב, בה היה לאחד מתלמידיו המובהקים של הרב צבי יהודה הכהן קוק. בשנות לימודיו למד גם אצל הרב אברהם שפירא, הרב שלמה זלמן אוירבך, והראשון לציון הרב מרדכי אליהו.

במהלך שירותו הצבאי שירת בחיל התותחנים. בשנת תשמ"ב עבר לאלון מורה, לכהן שם כראש הכולל שבמקום. מאז תשמ"ו הוא מכהן כרב היישוב וכראש מוסדות בית המדרש באלון מורה, שהוקמו על ידו ועל ידי הרב שמעון פורטל הי"ד, ששימש כמנהל הישיבה הראשון.

הרב לבנון נודע בין היתר, בעיסוקו בנושאי בניין המשפחה וחינוך הילדים, ופעילותו הרבה, יחד עם רעייתו, הרבנית אסתר לבנון, לקידום ושיפור התודעה בנושאים הללו. בתוך כך הרב לבנון משמש כאחד מרבני ארגון "בנין שלם" המקדם את ערכי בנין הבית היהודי, מכשיר מדריכי חתנים, ופוסק הלכות בהלכות נידה.