ארגון בית הלל מייצג רק את עצמו ולא את ההלכה היהודית

האם תרגול קרבן פסח זה דבר ראוי? מה לעשות לכאב בטן לאחר המצות? מדוע נוטלים ידיים בכותל? והאם מותר לקנות כרטיס פייס בכספי מעשר? הרב שלמה אבינר בשות SMS

חדשות כיפה הרב שלמה אבינר 14/04/16 10:54 ו בניסן התשעו

ארגון בית הלל מייצג רק את עצמו ולא את ההלכה היהודית

תרגול קרבן פסח

ש: האם מותר לתרגל הקרבת קרבן פסח על גדי, היינו לשחוט אותו לפי דיני שחיטת הקרבן, אם אנו יודעים במפורש שהוא לא יאכל לאחר השחיטה? כגון שאנו יודעים שיש בו מום המטריף אותו, או מסיבה אחרת. או שיש בכך צעב"ח. האם מצינו בפוסקים היתר להתאמן על גדי ולהסב לו צער בכך, אם זה לא למטרת אכילה שאז כמובן התורה התירה?

ת: לא שייך.

כאב בטן אחר מצות

ש: סליחה על השאלה. אחרי אכילת מצות יש לי תופעות לא נעימות: כאבי בטן, גזים ועצירות. יש פתרון?

ת: לשתות הרבה מים אחר כך. המצות הן מקמח מלא, ועל ידי שתיה הסיבים התזונתיים מוסיפים נפח.

יחס לבעלי נטיות הפוכות

ש: כיצד להתייחס להחלטת ארגון בית הלל שגבר נשוי לגבר יכול להיות שליח ציבור וכן למלא שאר תפקידים בקהילה?

ת: הארגון הזה אינו מייצג אלא את עצמו ולא את ההלכה היהודית ששליח ציבור צריך להיות נקי מעוון, קל וחומר מעוון שהיה נענש במיתה ומוגדר כתועבה (כמובן לא נהרוג אותו). כמובן מי שיש לו נטיה הפוכה ומתגבר עליה, הוא גיבור הכובש את יצרו, אך לא יפרסם ברבים שיש לו יצר והוא מתגבר עליו.

לימוד גמרא

ש: קשה לי ללמוד גמרא.

ת: ללמוד לאט לאט במהדורה מפוסקת ומנוקדת.

מחלוקות בגמרא

ש: איך זה הגיוני שיש כל כך הרבה מחלוקות בגמרא?

ת: יש מעט מחלוקות. כלומר על 99% אין מחלוקות, ועל 1% יש מחלוקות אבל זה ממלא 99% של הגמרא.

נטילת ידיים בכותל

ש: למה נוטלים ידיים בכותל?

ת: אם רוצים להתפלל, ויש ליטול ידיים לפני תפילה.

מפעל הפיס

ש: האם כרטיס מפעל הפיס נחשב מעשר כספים, שהרי מפעל הפיס גם בונה דברים טובים בארץ?

ת: לא. א. זה תמורת סיכוי לפרס, לכן ייחשב למעשר רק אם יתרום את הפרס לצדקה. ב. לא כל מה שבונים במפעל הפיס מוגדר כצדקה, כי צדקה היא לעניים שחסר להם החיוני בחיים. ג. מפעל הפיס גם הורס חיים של הרבה עניים שקונים מידי שבוע כרטיסים בתקוות שוא לכסף רב . ושכרו של הפיס יוצא בהפסדו.

אכילת בעלי חיים

ש: האם מותר לאכול בעלי חיים שעברו התעללות בעת גידולם? או אסור משום איסור צער בעלי חיים?

ת: א. יש לבדוק אם כל השמועות הרעות אכן נכונות. ב. כל מה שהוא באמת לצרכי האדם, אין בו משום צער בעלי חיים. ג. כמובן, כל מה שאפשר, יש להקל עליהם, אבל צרכי עניים שזקוקים לבשר בזול, קודמים.

ש: כאשר נשחטים אלפים כל יום, האם אין חשש לשחיטה לא כשרה?

ת: זה בהשגחת תלמידי חכמים, וחזקה אין תלמיד חכם מוציא תחת ידו דבר שאינו מתוקן (נדה טו ב - מ"צ).

ש: למה בכלל להתיר בדורנו אכילת בשר כאשר יש תחליפים מזינים?

ת: הם לעשירים, אך גם עניים צריכים לאכול.

ראה www.havabooks.co.il לקרוב ל5000 שו"ת סמס של הרב

ראה [הרב] אבינרפדיה לשיעורי הרב: http://shlomo-aviner.net/index

ובפייסבוק