האם "כוכב נולד" תחלל שבת?

גמר התוכנית הצפוי להתקיים השנה בירושלים ובמוצאי השבת, עלול לגרום לחילול שבת עירוני. לשכת ראש העיר: "לא יהיה כלל חילול שבת"

חדשות כיפה אורי פולק 11/08/10 00:00 א באלול התשע

האם "כוכב נולד" תחלל שבת?
יחצ, צילום: יחצ

חשש מפני חילול שבת בגמר תוכנית הריאליטי "כוכב נולד" אשר צפוי להתקיים השנה בירושלים. זכיינית התוכנית, "קשת", פנתה לעיריית ירושלים ולחברת "אריאל" השותפה בהפקת האירוע, זאת כדי לדחות את הגמר מיום חמישי (2.9) למוצאי השבת.

ב"קשת" מעוניינים לקיים את הגמר במוצאי השבת, זאת מפאת שיקולי רייטינג וצפייה, בשל קיומו של משחק הכדורגל בין נבחרת ישראל לנבחרת מלטה, במסגרת מוקדמות אליפות אירופה 2012, שצפוי להתקיים ביום חמישי, היום בו אמור היה להערך גמר "כוכב נולד".


נודדים לעיר הקודש (צילום: אתר קשת)


"אנחנו לא רואים את העניין של ההעברה בעין טובה כלל, היינו מעדיפים שזה לא יקרה ובכלל מעדיפים שאירוע מעין זה לא יתקיים בעיר", אמר ל"זמן ירושלים" חבר המועצה, יוסי דייטש, שהדגיש כי הסיעות החרדיות מקיימות מגעים עם מפקד המחוז במשטרה ועם לשכת ראש העיר, זאת כדי לשנות את מיקום או מועד האירוע.

"דיברנו עם ראש העירייה, ניר ברקת, ועם לשכתו ואנחנו עושים הכול כדי שלא יתבצע חילול שבת. הם נותנים לנו את כל ההתחייבויות שזה לא ייפול כלל על שבת, שהכניסה תתחיל רק עשרים דקות לפני האירוע, שכל ההכנות והחזרות יתקיימו לפני כניסת השבת. בלשכה התחייבו שלא יהיה כלל חילול שבת", הוסיף דייטש.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לכיפה כי "במוצ"שים רבים מתקיימות הופעות בבריכת הסולטן ללא כל חילול שבת לפניהם וכך יהיה גם אם הגמר יהיה במוצ"ש ללא כל הבדל או בעיה". בהפקת "כוכב נולד" סירבו להתייחס לפרטים ומסרו בתגובה כי "ההודעה על מועד הגמר תימסר בצורה מסודרת בתכנית שתשודר ביום חמישי הקרוב".