בית כנסת למכירה

תרמו לפחות 600 אלף דולר, ובית הכנסת המרכזי של רמת הדר ייקרא על שמכם. אתר Ebay יוצא בהצעה שלא תוכלו לסרב לה

חדשות כיפה אלעד רותם 26/03/09 00:00 א בניסן התשסט

בית כנסת למכירה

אולי לפני המשבר הכלכלי והתפוצצות בועת מיידוף זה היה עובד יותר טוב: בית כנסת מרכזי בגבעת שמואל, על שמכם, בתנאי שתתרמו להקמתו לפחות 600,000 $.

קהילת מתפללים המגדירה את עצמה כ"מודרן-אורתודוקס" ומתגוררת בשכונה החדשה שבגבעת שמואל, רמת הדר, מצאה דרך מקורית לגייס את הכסף להקמת בית הכנסת השכונתי. במקום לעבור עם קופות צדקה בסמטאות העיר, פרסמו אנשי הקהילה באתר המכירות Ebay את ההצעה לקרוא לבית הכנסת על שמו (או על שם יקיריו) של מי שיתרום לה לפחות 600 אלף שקל. כמובן שהסכום ישמש במלואו לבניית בית הכנסת, והתורם המאושר יקבל את הזכות להנציח את עצמו ואת קרוביו בשמו של בית המדרש ובלוח הנצחה מרכזי שיוצב בבית הכנסת.


רוצים לקנות? (דגם בית הכנסת מתוך אתר האינטרנט)


קהילת רינת הדר מונה כמאה משפחות, רובן הגדול מהזרם הדתי-לאומי, שחלקן התפללו עד כה במסדרון של אחד מבתי הספר בעיר וחלקן בבתי כנסת אחרים בגבעת שמואל. לאחרונה הצליחה הקהילה לקבל היתרי בנייה לבית כנסת מרכזי, וכן קרקע שהוקצאה להקמתו, וכעת נותר רק לחפש מימון.

על פי המתפרסם באתר, בליווי תמונות המחשה מרשימות, מדובר בבית כנסת מהודר במיוחד: ארבעה גני ילדים ישכנו בקומת הקרקע ויפעלו על ידי ובמימון העירייה, גודלן של עזרת הגברים ועזרת הנשים יאפשר הכלה של 300 איש בכל אחת, ובנוסף לזאת יהיו במבנה בית מדרש, ספרייה ליהדות, אולם אירועים ופעילויות קהילתיות, ואזור משחקים לילדים. גודלו המתוכנן של המבנה - 1,000 מ"ר, יהפוך אותו לבית הכנסת השני בגודלו בעיר.

עד עתה לא נרשמה באתר אף הצעה, ומספר הכניסות למכירה לא עבר את ה-500, מספר נמוך למדי בשביל מי שמחפש מיליונר רציני. בכל אופן, אם החלטתם לקנות את שמו של בית הכנסת, אנא העבירו את הכסף באמצעות צק או העברה בנקאית. ברמת הדר פחות אוהבים תשלומים באשראי.