"אפשר להיות פתוח, מבלי לוותר על ההלכה"

כך אמר רבה של רמת גן, הרב יעקב אריאל, בכנס הגרעינים התורניים ומנהל החינוך הדתי. לדבריו, "הפתיחות חשובה מאוד לאחדות ישראל ולקירוב רחוקים"

חדשות כיפה אורי פולק 19/07/10 00:00 ח באב התשע

"אפשר להיות פתוח, מבלי לוותר על ההלכה"
יחצ, צילום: יחצ

"יש הלכה, אך יש דברים שאינם קשורים להלכה. הנוקשות של האנשים בעניין זה מונעת מהציבור להתחבר וצריך לדעת שישנם דברים שאפשר להיות פתוח בהם, וזאת בלי לוותר על ההלכה", כך אמר אמש (א) רבה של רמת גן, הרב יעקב אריאל, בכנס הגרעינים התורניים ומנהל החינוך הדתי.

כדוגמה, הביא הרב אריאל כי ניתן לחגוג בר מצווה בימי שני וחמישי בצהריים ולעלות לתורה במקום בשבת, כדי לאפשר למשפחה לצלם את האירוע. לטענת הרב, כך היה נהוג בגרמניה כאשר סטודנטים היו צריכים להגיע ללימודים בשבתות והיו מפספסים את קריאת התורה, כך שהתירו להם לערוך קריאת התורה בצהריים. "הפתיחות הזו חשובה מאוד לאחדות ישראל ולקירוב רחוקים ליהדות", הדגיש הרב.


הנוקשות מונעת מאנשים להתחבר (הרב אריאל בכנס, צילום: יחצ)


רבנים, אנשי חינוך ואנשי הגרעינים התורניים, הגיעו מכל רחבי הארץ לירושלים כדי לדון בחזון ובשיתוף הפעולה בין הגרעינים השונים לבין המנהל לחינוך הדתי. הכנס התקיים בהשתתפות ח"כ זבולון אורלב, הרב שמואל אליהו, הרב יעקב אריאל, הרב ד"ר דניאל טרופר יו"ר קרן קהילות, הרב רחמים ניסימי יו"ר רשת שעלי תורה, הרב אבי ברמן מנכ"ל המרכז הישראלי של ה-OU ורבנים נוספים.

"מתפלל בכל המניינים וזה בסדר גמור"

בחלק אחר מדבריו, התייחס הרב אריאל למניינים ולנוסחי התפילה השונים, באומרו כי "מה הבעיה לספרדי להתפלל בבית כנסת אשכנזי ומה הבעיה לאשכנזי להתפלל בבית כנסת ספרדי? הקדוש-ברוך-הוא שומע הכל ומקבל את כל הנוסחים". הרב אריאל בעצמו סיפר כי הוא "מתפלל בכל המניינים וזה בסדר גמור. גם בראש השנה אני מתפלל יום אחד במניין ספרדי, וביום השני עם אשכנזים". הרב הדגיש כי דבריו תקפים גם ביחס לימים הנוראים, זאת על אף שהוא מבין כי "בימים אלו חשוב לציבור להתפלל כל אחד בנוסח שלו".

הרב שמואל אליהו, שנכח גם הוא בארוע, הזכיר בדבריו את החשיבות שנתן אביו זצ"ל למפעל הגרעינים התורניים. "המשימה הלאומית של היום הינה החיבור לעם ישראל. אבי הרב מרדכי אליהו זצ"ל דחף ודאג למפעל של הגרעינים התורניים כי זאת הציונות והשליחות של דורנו", אמר.


בשבוע הבא צפוי להתקיים בנאות קדומים אירוע הצדעה והוקרה למפעל הגרעינים התורניים. האירוע יתקיים במעמד יו"ר הכנסת רובי ריבלין, רבנים, שרים וחברי כנסת, ויכלול גם הפעלות לילדים ולכל המשפחה.