אין להם מילה

ארגונים יהודיים מתארגנים נגד הצעת חוק בסן פרנסיסקו, המבקשת לאסור את קיומה של מצוות ברית המילה. על פי ההצעה יושת עונש מאסר וקנס על הורים שימולו את בניהם

חדשות כיפה אורי פולק 06/03/11 00:00 ל באדר א'

אין להם מילה
Chesdovi-cc-byאילוסטרציה, צילום: Chesdovi-cc-byאילוסטרציה

ארגונים יהודיים בסן פרנסיסקו החלו היום (א) בהתארגנות נגד יוזמת חקיקה בעיר, אשר מבקשת לאסור את קיומה של מצוות ברית מילה. על פי ההצעה, מי שמל את ילדו יועמד בפני עונש מאסר של שנה וישלם קנס בסך של 1,000 דולרים.

מדובר ביוזמה של הלוביסט המקומי לויד שופילד, העומד בראש קבוצת פעילים הטוענים כי מצוות המילה הינה הפרה בוטה של זכויות התינוקות, זאת לצד נזק בריאותי ופגיעה פיזית בגוף הילוד. "זה עניין של זכויות אדם. הם לוקחים תינוק וחותכים את החלק הכי רגיש בגופו. זה הליך כואב ובלתי הפיך. לאדם צריכה להיות זכות להחליט בעצמו בעניין", טען שופילד בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית.

נכון לעכשיו, חודשיים לאחר שהחל במבצע ההחתמה, הצליח שופילד לאסוף אלפי חתימות. על פי החוק, עליו לאסוף 7,168 חתימות עד חודש אפריל, כדי להגיש את הצעת החוק בחודש נובמבר. לטענת קבוצת הפעילים, נכון להיום נאספו כבר למעלה ממחצית החתימות הנדרשות.

ואילו בקהילות היהודיות טוענים כי טענות הפעילים המתנגדים למצוות המילה - מגוחכות ומנוגדות לחוקה האמריקאית. "זה מעשה פוגעני ביותר כלפי האנשים שעבורם זהו טקס קדוש", טוען דניאל סנדמן, ראש הליגה נגד השמצה בעיר. סנדמן מאשים את פעיליו של שופילד בבזבוז משאבי ציבור ובתעלול פוליטי מיותר.

יצויין כי נכון להיום אין בארה"ב החלטה רפואית מפורשת בעניין ברית המילה והרופאים נמנעים מהמלצות חד משמעיות בנושא. ב-2006 65% מהתינוקות הזכרים בארה"ב נימולו, אך ב-2009 המספר צנח ל-32.5% בעקבות מחקרים שהעלו שאלות לגבי יעילותה הרפואית של המילה. כך או אחרת, כנראה שאחוז המילה בקרב הקהילה היהודית - לא ישתנה בעקבות הצעת החוק.