אווירא דאשקלון מחכים

ישיבת הסדר חדשה עלתה בתחילת חודש אלול על המפה: אורות אשקלון.

חדשות כיפה אלעד רותם 16/09/08 00:00 טז באלול התשסח

אווירא דאשקלון מחכים
ישיבת הסדר אשקלון, צילום: ישיבת הסדר אשקלון

ישיבת הסדר חדשה נפתחה בעיר אשקלון, ובית המדרש הומה קולות תורה כבר מא אלול. הישיבה, "אורות אשקלון" שמה, מונה כחמישה עשר תלמידים לעת עתה, שמונה מהם שיעור א, רובם בני אשקלון, והשאר בוגרי ישיבות הסדר שונות המגיעים כדי לחזק את הישיבה. אברכים חברי הגרעין התורני באשקלון מגיעים לישיבה בלילות, ללימוד סדר ערב משותף עם התלמידים הצעירים. המסכת הנלמדת השנה היא מסכת שבת. ראשי הישיבה: הרב יגאל הדאיה, בוגר ישיבת "מרכז הרב" ותושב גוש קטיף לשעבר, והרב אביהו פישפדר, בוגר ישיבת "אור עציון".


הישיבה ממוקמת בשכונת שמשון במבנה המכללה הישן, יחד עם מוסדות החינוך של "כפר דרום". לדברי דוברת הגרעין החברתי, מדובר בשכונת מצוקה קשה, והקמת הישיבה בתוכה נועדה לחזק את המרקם החברתי בשכונה, תוך יצירת מרכז קהילתי המבוסס על חברי הגרעין התורני.


מענה לתלמידי המקיפים


הרב אופיר כהן, תושב כפר דרום לשעבר, ויו"ר הגרעין התורני באשקלון, הינו יוזם הישיבה. לשאלה על הסיבות להקמת הישיבה הוא עונה כי "יש פה שתי מטרות. האחת היא שתהיה ישיבה בעיר אשקלון, המונה כ- 120 אלף תושבים, שלאנשים יהיה מקום שירצו להישאר בו גם אחרי התיכון ואחרי הנישואים, כמו שביש"ע, ישיבה בנתה את היישוב.

המטרה השנייה היא סוג האוכלוסייה אליה אנחנו פונים. מדובר בחברה שלא היו מגיעים לישיבה באופן ישיר, או שלא היו מקבלים אותם. יש להם המון רצון טוב אבל חסר להם רקע תורני, הם מגיעים מתיכונים מקיפים. הישיבה מקבלת אותם ונותנת להם מענה תורני".

הגרעין התורני באשקלון מונה כ-50 משפחות. הוא נוסד לפני כעשר שנים, בשיתוף קרן מורשת, וכיום הוא חבר ב"קרן להתחדשות קהילות" של הרב דניאל טרופר. בין פעילויות הגרעין ניתן למצוא מועדוניות בבתי ספר לילדים על סף סיכון, פרויקט "אח/אחות בוגרים" לילדים ממשפחות חד הוריות, פעילויות קבועות של "אבות ובנים", תלמוד תורה ערב, בית ספר ממ"ד תורני הפועל בשכונת מצוקה ובו לומדים זה לצד זה ילדי הגרעין התורני וילדי השכונה. פרויקט נוסף העתיד להתרומם בחודשים הקרובים הוא מדרשה לבנות בשם "שיבת", בשיתוף אונ בר אילן, שתקום בתוך המכללה באשקלון בתחילת הסמסטר הקרוב.