טורקיה חסמה את אינסטגרם: "בגלל הנייה"

לאחר שהכריזה על יום אבל לאומי עקב חיסולו של הנייה, במדינה החליטו לחסום את אינסטגרם בגלל שמנעה לטענתם פרסום דברי תנחומים למנהיג חמאס איסמעיל הנייה שחוסל בטהרן

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/24 09:29 כז בתמוז התשפד

טורקיה חסמה את אינסטגרם: "בגלל הנייה"
נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, צילום: shutterstock

טורקיה חסמה הבוקר (ו') את אפליקציית אינסטגרם לאחר שהאשימה את הרשת בפהעלת צנזורה נגד פרסום תנחומים לאיסמאעיל הנייה, מנהיג חמאס שחוסל בטהרן. תחילה הגיעו דיווחים לאורך הלילה מצד אזרחים טורקים שהעידו כי לא ניתן לרענן את הפיד באינסטגרם, והבוקר משרד התקשורת הטורקי הודיע רשמית על החסימה.

ארדואן: "האכזריות הישראלית מתעלה על זו של היטלר"

מוקדם יותר, ביום שלישי, נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן תקף את ישראל פעם נוספת. במהלך נאומו בכנס מפלגתי הנשיא הטורקי טען כי "עזה הפכה למחנה ההשמדה הגדול בעולם". בנוסף האשים: "האכזריות הישראלית מתעלה על זו של היטלר". ארדואן הוסיף ותקף את ישראל וטען שהיא מהווה איום על האנושות כולה, ולא רק על פלסטין ולבנון: "היא לא מכירה בחוק. אנחנו לא תוקפים את הזכויות של האחרים ולא מאפשרים לאף אחד לתקוף את הזכויות שלנו. לא נשאיר את אחינו (בעזה) לבדם חסרי אונים בימים קשים".

"כפי שנכנסנו לקראבך וללוב, נעשה את אותו הדבר לישראל"

נאומו של ארדואן מגיע לאחר שבתחילת השבוע איים על ישראל: "כפי שנכנסנו לקראבך וללוב, נעשה את אותו הדבר לישראל". אנחנו נעשה להם את אותו הדבר, אין מה לעשות. אנחנו רק צריכים להיות חזקים כדי שנוכל לקחת חלק בשלבים האלה. עלינו להיות מאוד חזקים כדי שישראל לא תוכל לעשות את זה לפלסטין". כזכור, טורקיה היא חלק מברית נאט"ו.