מהפכה בעולם האפליקציות: המשחק פורטנייט חוזר לאייפון

לאחר ארבע שנים של היעדרות, המשחק הפופולרי השנוי במחלוקת "פורטנייט" עומד לחזור למכשירי אייפון באיחוד האירופי. המשחק יחזור לא דרך חנות האפליקציות הרשמית של אפל, אלא דרך חנויות אלטרנטיביות, האם המהפכה בדרך?

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/24 10:32 כב בתמוז התשפד

מהפכה בעולם האפליקציות: המשחק פורטנייט חוזר לאייפון
מחשק המחשב חוזר לאפל, צילום: Vladimka production,Shutterstock

בשורה משמחת למיליוני משתמשי אייפון: המשחק הפופולרי "פורטנייט" עומד לחזור למכשירים, לאחר היעדרות של ארבע שנים. מאחורי החדשות הפשוטות לכאורה, מסתתר סיפור מרתק של מאבק כוחות בין ענקיות טכנולוגיה, שעשוי לשנות את האופן שבו כולנו משתמשים באפליקציות בטלפונים שלנו.

מה זה פורטנייט ומדוע הוא שנוי במחלוקת?

פורטנייט הוא משחק וידאו פופולרי במיוחד, שבו שחקנים מתחרים זה בזה בקרבות וירטואליים. המשחק ידוע בגרפיקה הצבעונית והמצוירת שלו, אך גם בתכנים האלימים שהוא מכיל. שחקנים משתמשים בכלי נשק שונים כדי להילחם זה בזה, מה שהוביל לביקורת מצד הורים וארגונים חינוכיים בכל העולם. למרות המחלוקת, פורטנייט הפך לתופעה עולמית, עם מיליוני שחקנים רחבי העולם.

מה קרה ולמה זה חשוב?

בשנת 2020, החברה שמאחורי המשחק, Epic Games, החליטה לאפשר לשחקנים לקנות פריטים במשחק ישירות ממנה, במקום דרך מערכת התשלומים של הטלפון. אפל, שגובה עמלה של עד 30% על כל רכישה כזו, הגיבה בהסרת המשחק מחנות האפליקציות שלה.

מאז, התנהל מאבק משפטי ארוך בין שתי החברות. Epic טענה שאפל מנצלת את כוחה בשוק באופן לא הוגן, בעוד אפל טענה שהיא מגנה על המשתמשים שלה ועל המודל העסקי שלה.

איך זה ישפיע עלינו?

כעת, בזכות חוק חדש באיחוד האירופי, פורטנייט יחזור לאייפון - אבל לא בדרך הרגילה. במקום להיות זמין בחנות האפליקציות של אפל, המשחק יהיה ניתן להורדה דרך חנויות אפליקציות חלופיות. זה אומר שבעתיד, ייתכן שנראה יותר אפליקציות ומשחקים זמינים במקומות שונים, ולא רק בחנות הרשמית של אפל.

Epic Games מבטיחה לגבות עמלות נמוכות יותר ממפתחי אפליקציות, מה שעשוי להוביל למחירים נמוכים יותר עבור המשתמשים או לרווחים גבוהים יותר למפתחים.

השינוי הזה עשוי להשפיע לא רק על משחקים, אלא על כל סוגי האפליקציות - מרשתות חברתיות ועד אפליקציות בנקאות ובריאות. זה עשוי לפתוח את השוק לתחרות רבה יותר ולחדשנות.

המאבק בין ענקיות הטכנולוגיה למפתחי האפליקציות רחוק מלהסתיים, אך הצעד הזה עשוי להיות נקודת מפנה משמעותית בעולם הסגור של אפל.