מוניות בשבת? משרד התחבורה: "אין מניעה"

במשרד השיבו לעתירה נגדם, בה נטען כי הם מעדיפים חברות מוניות שאינן עובדות בשבת, ואמרו כי אין בעיה בהפעלת קווים ביום זה ובתנאי שלא תהיה "תחבורה ציבורית מסובסדת לא פועלת בשבת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/19 09:35 ב באייר התשעט

מוניות בשבת? משרד התחבורה: "אין מניעה"
מוניות שירות, צילום: Rachael Cerrotti/Flash90

מוניות שירות חדשות, שיפעלו במסגרת רפורמה חדשה ליצירת קווים נוספים, יפעלו בשבת, כך הודה אמש (ב') משרד התחבורה בתשובה לעתירה מנהלית בנושא כפי שפורסם בגלובס.

תשובת המשרד הגיעה בעקבות עתירה שהוגשה על ידי עו"ד אורן ביאלר, בשם חברת מוניות חי, נגד הזכייה של חברת "ארגון מוניות תל אביב קווים 4-5" במכרז להפעלת מוניות שירות בתל אביב.

בעתירה נטען כי משרד התחבורה מעדיף חברות מוניות שלא פועלות בשבת ובכך מאפשר תחרות לא הוגנת. בתגובה, ציינו במשרד כי "אין מניעה שהתוכניות להפעלת קווי מוניות שירות, יכללו פעילות בשבת, בהתאם לסטטוס-קוו הקיים מימים ימימה בנוגע להפעלת מוניות שירות".

ישראל כ"ץ

ישראל כ"ץצילום: מרים אלסטר/פלאש 90

התנאי היחיד שהוצב על ידם הוא "שככלל תחבורה ציבורית מסובסדת לא פועלת בשבת", כך שבשבתות לא יהיה ניתן לעשות שימוש ברב-קו ולקבל את סבסוד המדינה להפעלת מוניות שירות. במשרד הוסיפו כי

במשרד התחבורה מודים כי "הוראות המכרזים נמנעו מלהתייחס לנושא הפעלת מוניות השירות בשבת", אולם, "הפעלת מוניות השירות בשבת המשיכה להיות אפשרית גם במסגרת אשכולות ההפעלה החדשים". קרי, משרד התחבורה יאפשר גם הפעלה של קווי מוניות שירות חדשים בשבת. יותר מכך, בתשובה לעתירה מצטט פרקליט משרד התחבורה גם חברי כנסת מהאופוזיציה בכנסת הקודמת, כמו דב חנין מהרשימה המשותפת ותמר זנדברג ממרצ ומציין כי "ניכר כי עמדת המחוקק הייתה והינה כי אין לשנות ממסגרת הסטטוס-קוו בנוגע להפעלת מוניות שירות בשבת, אשר במסגרתו, נתפסות מוניות השירות כחלק מהפתרון לתחבורה ציבורית בשבת".