פיגוע ירי: שלושה שוטרים נרצחו באזור חברון - מרדף אחר המחבלים

שלושה שוטרים נרצחו בפיגוע ירי באזור חברון, בכביש 35 ליד מחסום תרקומיא, הירי בוצע מרכב חולף לעבר רכב של כוחות הביטחון | המחבלים נמלטו, וכוחות צה"ל פתחו בסריקות אחריהם. מועצת יש"ע: "עדות נוספת להסלמה החמורה שמתרחשת ביהודה ושומרון, ממשלת ישראל וצה"ל צריכים לפעול בהתאם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/24 07:20 כח באב התשפד | עודכן בתאריך 01/09/24 09:31

פיגוע ירי: שלושה שוטרים נרצחו באזור חברון - מרדף אחר המחבלים
זירת הפיגוע, הבוקר, צילום: Wisam Hashlamoun,Flash90

בצל מציאת גופות החטופים וסיכול הפיגוע הכפול בגוש עציון בשבת האחרונה, הבוקר (א') שלושה שוטרים נרצחו בפיגוע ירי באזור חברון, בכביש 35 ליד מחסום תרקומיא. הירי בוצע מרכב חולף לעבר רכב של כוחות הביטחון, כוחות רפואה נאלצו לקבוע את מותם של השלושה, שני גברים ואישה במהלך הפינוי הרפואי.

הנרצחים - שלושה שוטרים ממחוז ש"י

הנרצחים בפיגוע הירי באזור חברון: גבר ואישה, אנשי כוחות הביטחון, כבני 30, נרצח נוסף כבן 50 פונה לבית החולים ואחרי זמן קצר נקבע מותו. מפכ"ל המשטרה שהגיע למקום אמר כי הנרצחים הם שוטרים ממחוז ש"י.

אמבולנסים, ארכיון

אמבולנסים, ארכיון, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

מרדף אחרי המחבלים

המחבלים נמלטו והחל מרדף אחריהם של כוחות הביטחון, מחסומים הונחו בצירים, כתר הושם על הכפר אידנא. לאחר זמן מועט, רכב נטוש נמצא במקום, ככל הנראה שימש את המחבלים. דובר המשטרה פנה לציבור וביקש ממנו לגלות זהירות ולא להפיץ מידע מעבר למה שפורסם באופן רשמי.

חובשי מד"א: "מדובר בפיגוע קשה מאוד"

חובש רפואת חירום במד"א צוריאל אדרי ופראמדיק מד"א דוד דהן שהגיעו ראשונים למקום סיפרו: "מדובר בפיגוע קשה מאוד, ראינו על תלולית בצד הכביש רכב עם סימני ירי, מהרכב חולצו 3 נוסעים, 2 גברים ואישה. גבר ואישה כבני 30 היו מחוסרי הכרה עם פגיעות ירי בגופם, הם היו ללא דופק וללא נשימה, נלחמנו על חייהם וביצענו פעולות החייאה וכעבור דקות בסיוע כוח רפואה של צה"ל נאלצנו לקבוע את מותה של אישה כבת 30".

עוד הם הוסיפו: "גבר כבן 50 שהיה גם הוא מחוסר הכרה סבל מפצעי ירי, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו למנחת המסוקים שם המתין מסוק מד"א שפינה אותו לבית החולים סורוקה במצב אנוש תוך פעולות החייאה. הגבר השלישי כבן 30 פונה למנחת ולצערנו שם נקבע מותו".

אילוסטרציה

אילוסטרציה, צילום: Gershon Elinson,Flash90

ביו"ש מגיבים: "ממשלת ישראל וצה"ל צריכים לפעול בהתאם"

ראש מועצת גוש עציון ירון רוזנטל⁩: "לצערנו גם הבוקר אנחנו חווים פיגוע קשה על אוטובוס באזור תרקומיא, שמצטרף למכוניות התופת בשבת ולמטען שהופעל בשבוע שעבר במזרח גוש עציון. חייבים להקדים ולצאת למבצע טיהור קיני הטרור בנפת חברון והסביבה. אסור שהטרור ירים ראש. אני שולח רפואה שלמה לפצועים ומחזק את לוחמי ומפקדי צה"ל שלוחמים בגבורה".

ראש מועצת יש"ע: "הפיגוע הקשה הבוקר בתרקומיא הוא עדות נוספת להסלמה החמורה שמתרחשת ביהודה ושומרון. אנו שבים ואומרים: המערכה נגד ישראל ביהודה ושומרון היא איראנית ויש להתייחס אליה ככזאת. ביהודה ושומרון מתחוללת מלחמה. ממשלת ישראל וצה"ל צריכים לפעול בהתאם: השמדה מוחלטת של תשתיות הטרור ביו"ש. דין יו"ש כדין עזה!"