אחת ולתמיד: כך תסלקו את הזבובים מהבית

אם יש מכה שמסוגלת לאחד את כולנו בימי הקיץ המהבילים - זוהי ודאי מכת הזבובים שפוקדת אותנו בימי הקיץ. אספנו לכם מספר טיפים מנצחים שיקלו את ההתמודדות עם היצור הבלתי נסבל

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/24 02:01 כח באב התשפד

אחת ולתמיד: כך תסלקו את הזבובים מהבית
זבובים, צילום: Shutterstock

עם כל ברכותיו של הקיץ, מכת הזבובים שהוא מביא עימו בכל שנה מסוגלת לייסר אותנו לא מעט. הזבובים אוהבים לשרוץ ולהציק והם לא מפספסים אף הזדמנות, על האוכל באמצע סעודת השבת, בדיוק בשנייה בה הצלחתם לעצום עין לנמנם ורגע אחרי שהצלחתם סוף סוף להרדים את התינוק. אז אספנו לכם 5 טיפים מנצחים שיסייעו לכם להיפטר מהיצור - ואף למנוע ממנו להגיע.

שמנים ונהנים - הריחות שהזבובים לא סובלים

1. שמנים ארמוטיים מהסוג שכולנו אוהבים, פחות אהובים על זבובים, בלשון המעטה. ערבבו שמן ארומטי בעל ריחות הדריים כמו לבנדר, אקליפטוס, מנטה ועלי למון גראס יחד אלכוהול ומים ביחס של 3/4 שמן והשאר נוזל. את התוצר תרססו ברחבי הבית או הספיגו אותו בספוג והניחו במקום מרכזי. שימו לב כי ריח הבזליקום נחשב גם הוא כדוחה זבובים.

אבקת הפלא תסייע גם במלחמה עם הזבובים

2. סודה לשתייה, אבקת הפלא המוכרת לכולנו, תסייע גם במלחמה עם הזבובים. פזרו סודה לשתייה בתחתית הפח שלכם ובכך יימנע הריקבון שמתפתח מהנוזל שדולף משקית האשפה. הריקבון והלחות מושכים זבובים, ותחתית הפח היא מקום מועד לריקבון שעלול לזמן אותם. מאותה סיבה - השתדלו לרוקן את הפח בתדירות גבוהה.

שתייה מוגזת - למקרר

3. הקפידו לאחסן את המשקאות המוגזים במקרר. זבובי פירות נמשכים לפחמן דו חמצני ואם תשאירו את בקבוקי השתייה המוגזת בחוץ - הזבובים עלולים להגיע לביקור. בנוסף, אם נשפך לכם מיץ מוגז על הרצפה או השיש, נקו את המקום באופן יסודי.

התפוח המורעל הוא לא רק אגדה - כך תכלאו את הזבובים

4. היעזרו בחומץ תפוחים בכדי לכלוא את הזבובים. מלאו חצי כוס בחומץ תפוחים וכסו אותה בניילון נצמד. בעזרת קיסם חוררו בשכבת הניילון חורים קטנים והניחו את הכוס במקום מועד לזבובים. זבובי הפירות שנמשכים לחומץ התפוחים ייכנסו לתוך כוס אך לא יצליחו להחילץ ממנה, תוכלו לשחרר אותם הרחק מביתכם מאוחר יותר.

לא להתעצל - תשטפו כלים

5. העצה האחרונה שלנו היא המאתגרת מכולם אך בעצם גם הכי פשוטה. אל תשאירו כלים בכיור. כלים מלוכלכים עם שאריות המזון שעליהם הם חבריהם הטובים של הזבובים במיוחד אם מדובר בשאריות של אוכל חם. הקדימו לשטוף את הכלים עוד בטרם יטילו עליהם הזבובים את ביציהם והקפידו לאכסן את החום באריזות סגורות.