החלל השלישי מישיבת קריית שמונה: סמ"ר אלקנה נבון נפל במבצע בג'נין

סמל ראשון אלקנה נבון, לוחם בגדוד 906 של חטיבת בית הספר לחי"ר, נהרג בחילופי אש מול מחבלי חמאס במחנה הפליטים ג'נין. התקרית אירעה במהלך פשיטה על מבנה במחנה הפליטים - המחבלים חוסלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/24 20:34 כז באב התשפד | עודכן בתאריך 31/08/24 20:48

החלל השלישי מישיבת קריית שמונה: סמ"ר אלקנה נבון נפל במבצע בג'נין
סמ"ר אלקנה נבון ז"ל, צילום: דובר צה"ל

אבל כבד: צה"ל התיר לפרסום הערב (שבת) כי סמ"ר אלקנה נבון ז"ל מפתח תקווה, מפקד כיתה בגדוד 906 בחטיבת ביסל"ח נהרג בחילופי אש עם מחבלים במהלך פשיטה במחנה הפליטים בג'נין. המחבלים הסתתרו באחד המבנים ועם הגעת הלוחמים פתחו באש ממנה נהרג אלקנה ולוחם נוסף נפצע באורח קשה. מדובר בשני מחבלים שהיו אחראים בתקופה האחרונה למספר פיגועי ירי ומטענים בגזרת ג'נין ובסיומה של ההיתקלות הם חוסלו.

בישיבה ספדו: "מלא חיים ושמחה, עם נוכחות של טוב ונתינה"

בישיבת קריית שמונה בה למד אלקנה ז"ל קיבלו הערב את הבשורה הקשה וראש הישיבה, הרב אריאל ברקאי ספד: "אין מילים לבשורה הקשה כל כך שנפלה עלינו בצאת שבת קודש. אלקנה האהוב, כולך מלא חיים ושמחה, עם נוכחות של טוב ונתינה. קשה לדמיין שהחיוך הענק והטוב שלך כבר לא איתנו. רצית כל כך לתרום ולתת, עוד לפני המלחמה. תמיד רצית לעשות את המיטב, כך בישיבה וכך בצבא וכך בחייך האישיים. משפרצה המלחמה הרגשת אחריות גדולה לקחת חלק ולהוביל, ועשית הכול תמיד בשמחה, תמיד מתוך אמונה גדולה. דמותך בלתי נפרדת מהישיבה, בלתי נפרדת מאתנו".

באיגוד ישיבות ההסדר, ספדו גם הם: "בשם ראשי ישיבות ההסדר וכלל הרבנים והתלמידים, אנו מחבקים את המשפחה, את רבני הישיבה, תלמידיה ובוגריה ומתפללים לניצחון מוחץ של חיילינו הגיבורים על אויבינו השפלים והאכזריים".

"הפעילות בג'נין מונעת את הטענת חומרי הנפץ על רכבי התופת"

הפעילות בה נהרג אלקנה ז"ל היא חלק ממבצע מחנות קיץ בצפון השומרון במסגרתו מפורקות זו אחר זו תשתיות טרור בג'נין, נור א-שמס ומרחבים נוספים. מוקדם יותר, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי הגיע לביקור והערכת מצב באזור מחנה ג'נין, ואמר בהערכת מצב: "אתמול בלילה היה פיגוע של שני רכבי תופת שיצאו מאזור חברון לאזור גוש עציון. מה שאתם עושים כאן, הכניסה לתוך מחנות הפליטים זה בדיוק הרעיון שהמחבלים לא יוכלו להטעין את חומר הנפץ על רכב התופת ולצאת ולעשות פיגוע".

אמש סוכלו שני פיגועי תופת בגוש עציון. באירוע הראשון בצומת הגוש התפוצץ רכב בתחנת דלק סמוכה ומחבל חוסל במקום. זמן קצר לאחר מכן חדר מחבל ליישוב כרמי צור והוא חוסל. רכב המחבל שהיה ממולכד התפוצץ בזירה. באירועים נפגע אדם במצב בינוני ושניים קל.