היום הרביעי למבצע ביו"ש, סוכל פיגוע בגוש עציון| סיכום חדשות השבת

המבצע הנרחב של כוחות הביטחון ביהודה ושמורון נמשך נמשך זה היום הרביעי, כ-30 מחבלים חוסלו בקרבות | בגוש עציון סוכל פיגוע תופת כפול | בזירה הפראלימפית הנבחרת הישראלית ממשיכה לקטוף הישגים

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/24 20:10 כז באב התשפד | עודכן בתאריך 31/08/24 20:58

היום הרביעי למבצע ביו"ש, סוכל פיגוע בגוש עציון| סיכום חדשות השבת
לוחמי צה"ל ביו"ש | , צילום: דובר צה"ל

היום (שבת) נמשך מבצע מחנות קיץ בצפון השומרון במסגרתו פורקו תשתיות טרור בג'נין, בנור א-שמס ובמרחבים נוספים וחוסלו כ-30 מחבלים. בפעילות נפל סמ"ר אלקנה נבון ז"ל, לוחם בגדוד 906 של חטיבת ביסל"ח ונפצע קשה קצין מאותו הגדוד. אמש סוכלו שני פיגועי תופת בגוש עציון. באירוע הראשון בצומת הגוש התפוצץ רכב בתחנת דלק סמוכה ומחבל חוסל במקום. זמן קצר לאחר מכן חדר מחבל ליישוב כרמי צור והוא חוסל. רכב המחבל שהיה ממולכד התפוצץ בזירה. באירועים נפגע אדם במצב בינוני ושניים קל.

הרמטכ"ל הגיע להערכת מצב בג'נין

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי הגיע היום לביקור והערכת מצב באזור מחנה ג'נין לאור העמקת המבצע של צה"ל באזור. בהערכת המצב נכחו גם אלוף פיקוד מרכז אבי בלוט, מפקדת אוגדת איו"ש ומח"ט מנשה. בהערכת המצב אמר הרמטכ"ל: "אתמול בלילה היה פיגוע של שני רכבי תופת שיצאו מאזור חברון לאזור גוש עציון. מה שאתם עושים כאן, הכניסה לתוך מחנות הפליטים זה בדיוק הרעיון שהמחבלים לא יוכלו להטעין את חומר הנפץ על רכב התופת ולצאת ולעשות פיגוע".

בגזרת עזה, צה"ל חושף כי בפעילות משותפת עם השב"כ שנערכה שלשום, חוסל מהאוויר במרכז הרצועה מחמד קטראוי מפקד חטיבת מחנות המרכז של הגא"פ . קטראוי קידם ירי רקטות לעבר מדינת ישראל ממרכז הרצועה, והיה אמון על תכנון והוצאת מתווי טרור רבים לעבר כוחות צה"ל והעורף הישראלי. שימש במספר תפקידים בארגון בהם סגן מפקד חטיבה וקצין מודיעין.

המחבל מחמד קטראוי

המחבל מחמד קטראוי | צילום: דובר צה"ל

מדליה נוספת לישראל במשחקים הפראלימפיים

מארק מליאר, זכה במקום השלישי במשחה ל-100 מטר גב במשחקים הפראלימפיים בפריז. זכייתו של מליאר הערב מצטרפת לזכיותיהם של עמי דדאון במדליית הזהב במשחה ל-100 מטר חופשי, ולזכייתו של אסף יסעור במדליית הזהב בטאקוונדו.