מערך הסייבר הלאומי קורא לעדכון מיידי של דפדפן כרום עקב פרצות אבטחה חמורות

מערך הסייבר הלאומי מזהיר את הציבור מפני שתי פרצות אבטחה חמורות בדפדפן כרום וממליץ לעדכן אותו בדחיפות. הפרצות, שמנוצלות כבר ברחבי העולם, זכו לציון סיכון גבוה ומחייבות פעולה מיידית

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/24 14:26 כו באב התשפד

מערך הסייבר הלאומי קורא לעדכון מיידי של דפדפן כרום עקב פרצות אבטחה חמורות
דפדפן כרום, צילום: shutterstock canva

מערך הסייבר הלאומי מזהיר את הציבור וממליץ לעדכן בהקדם את דפדפן כרום בעקבות גילוי של שתי פגיעויות Zero Day חמורות שמנוצלות בפועל ברחבי העולם. הפגיעויות דורגו ברמת סיכון גבוהה על ידי מספר מומחי אבטחה.

פרצת Zero Day היא חולשת אבטחה, שלא הייתה ידועה למפתחי התוכנה בזמן גילויה, ולכן גם לא קיימת לה תיקון זמין. המונח "Zero Day" מתייחס לעובדה שהמפתחים והמשתמשים כאחד לא קיבלו אף יום (zero days) להתכונן לניצול הפוטנציאלי של הפרצה על ידי תוקפים. סוג זה של חולשה נחשב למסוכן במיוחד, משום שברגע שפורסמה הפרצה או שאותרה על ידי האקרים, ניתן לנצל אותה באופן מיידי לביצוע מתקפות, גניבת נתונים או פגיעה במערכות מחשב, לעיתים קרובות מבלי שהמשתמשים מודעים לכך. עקב כך, תיקון פרצות Zero Day נחשב למשימה קריטית עבור חברות טכנולוגיה וגורמי אבטחת מידע.

גוגל שחררה לאחרונה גרסה עדכנית של דפדפן כרום הכוללת תיקונים קריטיים לפרצות הללו. מערך הסייבר מדגיש את חשיבות העדכון המיידי באמצעות מנגנון העדכון המובנה בדפדפן, כדי למנוע חשיפה לסיכונים פוטנציאליים.

הגרסאות המעודכנות של כרום הן:

  • Windows, Mac: גרסה 128.0.6613.113/.114
  • Linux: גרסה 128.0.6613.113
  • Android: גרסה 128.0.6613.99
  • iOS: גרסה 128.0.6613.98

חשוב לציין כי מאז תחילת השנה, זו הפעם העשירית שבה מתגלות פרצות Zero Day קריטיות בדפדפן כרום, עובדה שמדגישה את הצורך בעדכוני אבטחה שוטפים.