שולי רנד ספד: "היה חבר נפש" | הרב לאו: "הנאמנות שלו נדירה בפוליטיקה"

במלאת חודש ימים ללכתו של בכיר משרד החינוך מנחם כהן, עשרות אנשי ציבור, פוליטקאים ורבנים ספדו לו באירוע מיוחד. "הנאמנות שלו נדירה בפוליטיקה של ימינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/24 12:10 כו באב התשפד

שולי רנד ספד: "היה חבר נפש" | הרב לאו: "הנאמנות שלו נדירה בפוליטיקה"
מנחם כהן ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

עשרות משתתפים, ביניהם אנשי ציבור, פוליטיקאים ורבנים התאספו לאזכרתו של מנחם כהן ז"ל, בכיר משרד החינוך. כהן, שעבד תחת שבעה שרי חינוך שונים, מכל קצוות הקשת הפוליטית, אך ידוע במיוחד כשעבד בצמוד לזבולון המר, הלך לעולמו לפני כחודש, ואירוע לזכרו התקיים בפתח תקווה. מנחם הלך לעולמו חודש בדיוק לפני יום הולדתו ה62 לאחר מאבק ממושך במחלה, הותיר אחריו 4 ילדים ומספר נכדים.

בין שלל המספידים, הרב ישראל מאיר לאו, הרב הראשי של ישראל לשעבר, סיפר: "כל מי שהכיר מקרוב את מנחם", פתח הרב, "יכול לומר על הצדדים שלו - מצד אחד החברות, ומצד שני הנאמנות שלו, אז לזבולון המר, שנדירה היום בפוליטיקה של ימינו, לא ראיתי כזאת דבקות, נאמנות ומסירות כמו שהייתה לו".

הרב ישראל מאיר לאו סופד

הרב ישראל מאיר לאו סופד צילום: פרטי

שולי רנד: "היה חבר נפש"

גם הזמר והיוצר שולי רנד ספד: "מנחם היה חבר נפש, עוד מהתקופה שלמדנו בישיבה", שיתף והתלוצץ -"טעיתי בלשוני, מהתקופה שהיינו בישיבה". בהמשך סיפר באריכות ובהתרגשות על התקופה שהיה עצמו יותר בקצוות, ואיך שמנחם בתקופת הישיבה עזר לו.

גם הרב שי פירון עלה אל הדוכן וסיפר על הפתרון היצירתי של מנחם בתקופתו במשרד החינוך, עת רצה פירון להעניק לרב ליכטנשטיין את פרס ישראל, והקושי הבירורקרטי שעמד בדרכו, ואיך שבעזרת פיתרון יצירתי במיוחד ניתן היה להעניק לו את הפרס.

ראש הממשלה לשעבר שמיר, ומנחם כהן מאחוריו

ראש הממשלה לשעבר שמיר, ומנחם כהן מאחוריו צילום: פרטי