המבצע ביו"ש: חוסל מחבל שהכווין את הפיגוע בו נרצח אמנון מוכתר

המבצע לסיכול הטרור ביהודה ושומרון נמשך. לאחר יממה של חיסול מחבלים מהקרקע ומהאוויר בג'נין וטול כרם, כוחות הימ"מ חיסלו חמישה מחבלים נוספים שפעלו בנור א-שמס, בין המחוסלים גם מחבל שהיה אחראי על הפיגוע בו נרצח אמנון מוכתר ז"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/24 07:52 כה באב התשפד | עודכן בתאריך 29/08/24 08:16

המבצע ביו"ש: חוסל מחבל שהכווין את הפיגוע בו נרצח אמנון מוכתר
לוחמי הימ"מ, אילוסטרציה, צילום: דוברות משטרת ישראל

המבצע לסיכול הטרור ביו"ש: במהלך מבצע משותף של צה"ל, שב"כ ומג"ב בטול כרם הלילה (ה') התפתחו חילופי אש בין מחבלים לכוחות הביטחון. בהכוונת שב"כ חיסלו לוחמי ימ"מ חמישה מחבלים שהתחבאו במסגד, ביניהם את ראש התארגנות הטרור בנור א-שמס, מחמד ג'אבר.

המחבל שחוסל - מארגן הפיגוע בו נרצח אמנון מוכתר ז"ל

מחמד ג'אבר המוכר גם בכינוי "אבו שג'אע", היה ראש התארגנות הטרור בנור א-שמס והיה מעורב בפיגועים רבים, וכן בהכוונת פיגוע הירי בחודש יוני האחרון, במהלכו נרצח אמנון מוכתר ז"ל.
בנוסף, בוצע מעצר של פעיל טרור נוסף. במהלך הלחימה לוחם ימ"מ נפצע באורח קל ובסיום הפעילות פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.בימים האחרונים צוות הקרב של חטיבת כפיר נלחם ומוביל את הלחימה במרחב טול כרם.

אמצעי לחימה שנתפסו ע"י לוחמי הימ"מ לאחר הקרב |

אמצעי לחימה שנתפסו ע"י לוחמי הימ"מ לאחר הקרב | צילום: דוברות משטרת ישראל

מזכ"ל האו"ם מגנה את פעילות ישראל

"ההתפתחויות האחרונות בשטחים הכבושים בגדה המערבית, כולל פעילותה הצבאית של ישראל, מדאיגות מאוד" צייץ מזכ"ל האו"ם גוטרש. "אני מגנה בחריפות את אובדן החיים, במיוחד של ילדים וקורא להפסיק את הפעילות" הוסיף. שגריר ישראל באו"ם דני דנון הגיב גם הוא ברשת X: "פעילות כוחות צה"ל ביו"ש מיועדת למטרה ברורה של סיכול פיגועים ופעולות טרור בטרם יציאתם לפועל בהכוונה איראנית".

הותר לפרסום כי הושבה גופת חלל צה"ל מרצועת עזה

אמש הותר לפרסום כי במבצע משותף של צה"ל ושב"כ חולצה גופתו של חלל צה"ל שנחטף ב-7 באוקטובר. הלוחם נפל בקרב במהלך מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר ונחטף לעזה. הודעה נמסרה למשפחתו, ולבקשתה שמו לא מותר בפרסום.

המאמץ להשבת גופת החלל נמשך כמה חודשים וכלל איסוף מודיעיני וניתוח אינדיקציות שונות לכדי תמונה אחת. לצד המאמץ המבצעי, מרכז החטופים והנעדרים בחטיבת הנפגעים באגף כוח האדם, אשר אמון על ליווי משפחות החטופים, פעל לזיהוי מהיר של החטוף ומסירת ההודעות למשפחה.