אלעזר שטרן ניצח: זה הסכום הגרנדיוזי שרשת 13 תאלץ לשלם לו

הסערה שפרצה סביב הטענה כי שטרן גרס תלונות הטרדה מינית של קצינות הגיעה לסיומה. ערוץ 13 שייחס לח"כ השתקה בשישה פרסומים שונים יאלץ לשלם פיצוי על סך כמעט חצי מיליון שקלים: "פגמים מהותיים בעבודתם העיתונאית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/24 12:48 כד באב התשפד

אלעזר שטרן ניצח: זה הסכום הגרנדיוזי שרשת 13 תאלץ לשלם לו
אלעזר שטרן, צילום: Ben Kelmer,FLASH 90

בית משפט השלום בתל אביב חייב את גיא לרר, אדם שפיר, והחברות רשת וחדשות 13 לשלם לחבר הכנסת אלעזר שטרן פיצוי כולל בסך 410,000 שקלים בגין הוצאת לשון הרע בששה פרסומים שלהם שייחסו לו טיוח תלונות על הטרדה מינית.

"פגמים מהותיים בעבודתם העיתונאית של הנתבעים"

פסק הדין קבע כי לנתבעים לא עומדות הגנת אמת בפרסום וגם לא הגנת עיתונאות אחראית משום "שנפלו פגמים מהותיים בעבודתם העיתונאית של הנתבעים. פגמים מהותיים אלה מוליכים למסקנה שהפרסום אינו חוסה תחת ההגנה". כמו כן קבע בית המשפט "חומרת הפרסום נובעת, בנסיבות העניין, לא רק מעוצמת לשון הרע בפרסום אלא גם מעיתוי הפרסום עת ששטרן היה מועמד לתפקיד בכיר. לאחר שנעשה פרסום מכפיש בלתי מבוסס בעניינו של מי שמועמד לתפקיד ציבורי בכיר, לכל הפחות במקרים רבים, לא ניתן יהיה להחזיר את הגלגל לאחור".

עוד קבע בית המשפט כי "התנהגותה של הנתבעת בנוגע לפרסום זה היא לא פחות ממקוממת. בהינתן שאין מחלוקת שהפרסום מעוות את דברי הקצינה היה מצופה מגוף תקשורת אחראי והגון לתקן את הטעון תיקון; לפרסם התנצלות על שיבוש הדברים ולטעון בהליך המשפטי בעניין זה לגובה הפיצוי בלבד. אלא שהנתבעת לא בחרה לילך בדרך הגונה כפי שהיה מצופה ממי שמבקשת לחסות תחת הגנה של עיתונאות אחראית".

אלעזר שטרן: איבדתי בגללם את תפקיד יו"ר הסוכנות היהודית

אלעזר שטרן אמר לאחר פסק הדין: "לפני שלוש שנים נאלצתי להסיר בלב כבד את מועמדותי המובטחת לתפקיד החשוב של יו"ר הסוכנות היהודית. עשיתי נוכח פרסום שקרי ונבזי של גיא לרר ועמיתיו בערוץ 13 במספר תוכניות שהטילו דופי כבד על שמי וערכיי בטענה כי התעלמתי מתלונות על הטרדה מינית. המסר שלי היה ונשאר ברור: נשים שעברו הטרדה מינית חייבות להרגיש חופשיות להתלונן ואף ישנה חשיבות רבה לעודדן לעשות כן , תמכתי בכך תמיד ומובן שאני תומך בכך גם היום".

ממערכת "הצינור" נמסר בתגובה: "צר לנו ששטרן ממשיך להכחיש ולהקטין את עדויות הנשים שאינן מכירות אחת את השניה, משני מקרים שונים. אנחנו עומדים במאה אחוז מאחורי העדויות שלהן וראינו בעינינו את הפגיעה שנגרמה להן. בטוחים שגם בית המשפט יראה".

תגובת רשת: "אנחנו מכבדים את פסיקת בית המשפט אך מאוד לא מסכימים אתה. פסק-הדין עושה עוול גדול למתלוננת הספציפית שהעידה בבכי ובאותנטיות בבית-המשפט - אך גם למתלוננות באשר הן. שטרן אמר בריש גלי שהוא היה גורס תלונות אנונימיות, והגיעו שתי נפגעות שהעידו איך נהג עם התלונות שלהן. בפסק הדין נפלו כשלים משפטיים, ערכיים וראייתיים ואנו נגיש עליו ערעור. אני חושב שיש להצר מאוד על כך שבית-המשפט נתן באולמו ובפסק-דינו מקום ומשקל לדעותיה הפוליטיות של המתלוננת, וכי לא נתן משקל ראוי לתיעוד האירוע והגרסה של המתלוננת כפי שהשתקפו ברישומי הפסיכולוגית שלה אשר הוגשו לבית-המשפט ותיעדו גרסה חודשים ארוכים לפני ששטרן בכלל התבטא באופן השערורייתי והרבה לפני השידור. צר לנו ששטרן ממשיך להכחיש ולהקטין את עדויות הנשים שאינן מכירות אחת את השניה, משני מקרים שונים. אנחנו עומדים במאה אחוז מאחורי העדויות שלהן וראינו בעינינו את הפגיעה שנגרמה להן ובטוחים שגם בית המשפט יראה. אנחנו גאים לעמוד לצד המתלוננות כנגד תרבות הטיוח הצה"לית הגברית שהיתה נהוגה בעבר, שמים מבטחנו בערכאת הערעור".