מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

איריס חיים: "הטקס האלטרנטיבי זו מחאה נגד הממשלה הנוכחית"

איריס חיים שבנה יותם ז"ל נהרג מאש כוחותינו לאחר שנמלט משוביו בעזה, אמרה כי הטקס האלטרנטיבי לציון ה-7 באוקטובר הוא "לא טקס זיכרון, זו מחאה נגד הממשלה הנוכחית". כשנשאלה לגבי הצעת הרצוג אמרה "אני לא חושבת שמה שהציע הנשיא זה נכון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/24 08:54 כד באב התשפד

איריס חיים: "הטקס האלטרנטיבי זו מחאה נגד הממשלה הנוכחית"
איריס חיים, צילום: Oren Ben Hakoon,Flash90

טקס הזיכרון לאירועי ה-7 באוקטובר: איריס חיים ששכלה את בנה יותם חיים שנחטף לעזה ונהרג מאש צה"ל לאחר שנמלט משוביו, דיברה הבוקר בגלי ישראל עם יותם זמרי ונועם פתחי על טקס הזיכרון שמארגנת הממשלה לטבח ה-7 באוקטובר ולסערה שהתפתחה סביבו. חיים התייחסה להתארגנותו של טקס זיכרון אלטרנטיבי ואמרה: "זו אמירה מאד מאד מפלגת לדעתי. אני רוצה שתהיה לי מדינה ותמשיך להיות מדינה".

מתנגדת לטקס האלטרנטיבי

חיים הוסיפה בנוגע לטקס: "כל ממשלה שתקום אחרי הממשלה הזאת יכולה להיות ממשלה שיביעו נגדה מחאה דרך המשפחות השכולות. הטקס האלטרנטיבי זה לא טקס זיכרון, זו מחאה נגד הממשלה הנוכחית". האנשים שהיום עומדים בראש המדינה הם האנשים שנבחרו, ואני מזכירה: אני הצבעתי מרצ-עבודה ויש עתיד-גנץ, אבל יש לנו אחריות. כשאומרים 'טקס אלטרנטיבי, למעשה אומרים: בואו נייצר אלטרנטיבה למדינת ישראל".

יותם חיים ז"ל

יותם חיים ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה

"לא חושבת שמה שהציע הנשיא זה נכון, ואין לי ספק שמצידו הוא רצה בטוב"

כשנשאלה חיים מה עמדתה בנוגע להצעת הנשיא הרצוג לקיום הטקס בבית הנשיא השיבה: "ברור שגם בטקס האלטרנטיבי תכנס פוליטיקה. אני לא חושבת שמה שהציע הנשיא זה נכון, ואין לי ספק שמצידו הוא רצה בטוב, אבל גם בעצם ההצעה הזו, שבאה לקחת מידי הממשלה משהו שהוא של המדינה בראשותה היא עומדת, זה גם סוג של טקס אלטרנטיבי למעשה".