מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

למרות דחיית התלונה נגדה: המרצה שהכחישה את ה-7 באוקטובר לא תלמד

פרופסור נדירה שלהוב קיבורקיאן מהאוניברסיטה העברית חוללה סערה כאשר הכחישה את האירועים המזוויעים והאכזריים שהתרחשו בטבח ה-7 באוקטובר. כעת, ולמרות שתלונה שהוגשה כנגדה לא התקבלה, קיבורקיאן תפסיק ללמד באוניברסיטה העברית החל משנת הלימודים הקרובה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/24 08:24 כד באב התשפד

למרות דחיית התלונה נגדה: המרצה שהכחישה את ה-7 באוקטובר לא תלמד
פרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

פרופסור נדירה שלהוב קיבורקיאן לא תלמד יותר באוניברסיטה העברית החל מחודש אוקטובר הקרוב. לפני מספר חודשים נחשף כי בראיון לפודקאסט שנערך עימה, התבטאה קיבורקיאן נגד מדינת ישראל ואף הכחישה כמה מאירועי הזוועות שהתרחשו ב-7 באוקטובר: "הם התחילו בתינוקות, הם המשיכו באונס, הם ימשיכו עם מיליון שקרים אחרים. הפסקנו להאמין להם. אני מקווה שהעולם יפסיק להאמין להם".

זמן קצר לאחר פרסום דבריה הושעתה קיבורקיאן מעבודתה באוניברסיטה העברית, אך בהמשך הושבה לעבודתה לאחר שמסרה הבהרה לפיה "בתור חוקרת פמינסטית ביקורתית, היא מאמינה לכל הקורבנות ולא מעלה ספק בדבריהן, וכי היא לא הכחישה את העובדה שב 7.10 היו בעוטף עזה מקרי אונס".

סאגה שנראה שהגיעה כעת לסיומה

למרות שהושבה ללמד, ארגון בצלמו הגיש תלונה לוועדת המשמעת של האוניברסיטה בה ציין כי דבריה הינם פוגעניים כלפי הסטודנטים שלומדים באוניברסיטה. התלונה אמנם נדחתה, אך בדחייה צוין גם כי קיבורקיאן פרשה מהאוניברסיטה ולא תלמד יותר החל משנת הלימודים הבאה. כזכור בשנה האחרונה האוניברסיטה פנתה באופן פומבי ואישי למרצה וביקשה ממנה לפרוש ונראה שאכן הפרופסור נענתה לפנייה בעקבות הלחצים הרבים.

האוניברסיטה העברית

האוניברסיטה העברית | צילום: Olivier Fitoussi,Flash90

שי גליק מנכ"ל ארגון בצלמו מסר בתגובה: "אנחנו מברכים על עזיבת הפרופסור המסיתה. כפי שהבטחנו כל מסית לא משנה מה תפקידו ומעמדו בסוף יעזוב את תפקידו באקדמיה. אנחנו מברכים את האוניברסיטה שביקשה ממנה שהיא לא תמשיך ללמד שם".