בג"ץ באולטימטום ליריב לוין: כנס את הוועדה תוך עשרה ימים - או שנחייב אותך

בג"ץ הודיע ליריב לוין: עליך לכנס את הוועדה לבחירת שופטים עד לתחילת שנת המשפט הבאה ולא - נפרסם פסק דין בעניין. סביבת לוין: "ההחלטה צפויה, בניגוד עניינים ובחוסר סמכות. הם השופטים של עצמם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/24 10:14 כג באב התשפד

בג"ץ באולטימטום ליריב לוין: כנס את הוועדה תוך עשרה ימים - או שנחייב אותך
הרכב בג"ץ בדיון, צילום: צילום מסך

בג"ץ הודיע הבוקר (ג') ליריב לוין כי עליו לכנס את הוועדה לבחירת שופטים עד לתחילת שנת המפשט הבאה תחול ב-6 לספטמבר בעוד עשרה ימים. בפסק הדין של השופטים יעל וילנר, עופר גרוסקופף ואלכס שטיין הוסבר כי ההכרעה בעתירות לכינוס הוועדה עוכבה משמעותית כדי לאפשר לו "למצות את המאמצים להגשים את חזונו המבורך להביא למינוי נשיא ושופטים לבית המשפט העליון על בסיס הסכמה רחבה".

"אין מנוס מפניה למנגנון קבלת ההחלטות הקבוע בחוק"

לצד הזאת, השופטים הבהירו כי "משהוברר כי הדבר אינו מסתייע, ברור וגלוי כי אין מנוס מפניה למנגנון קבלת ההחלטות הקבוע בחוק בעניין הצעת הוועדה לבחירת שופטים על מינוי נשיא ושופטים לבית המשפט העליון". הכוונה היא לכינוס פורמלי של הוועדה לבחירת שופטים ובחירת נשיא ושופטי עליון בהתאם לחוק.

השופטים הזהירו את לוין כי ככל שהדבר יידרש "פסק דיננו בעתירה דנן יינתן בתחילת שנת המשפט הבאה עלינו לטובה". עוד הוסיפו: "מתוך כבוד לשר הממונה על מערכת המשפט, וביודענו כי ערכי שלטון החוק וטובת מערכת המשפט הישראלית עומדים לנגד עיניו, אנו מביעים תקווה כי הוא יפעל בימים הקרובים על מנת להוציא תובנה זו מהכוח אל הפועל".

לוין: ההחלטה צפויה. הם השופטים של עצמם

בסביבת לוין תקפו את שופטי בג"ץ: "ההחלטה צפויה, בניגוד עניינים ובחוסר סמכות. הם השופטים של עצמם. למעשה משתלטים על הוועדה לגמרי, מסרבים לקבל כל מי שלא משלהם ורק מוכיחים כמה הרפורמה צודקת".