מתקפת המנע של צה"ל: סוכלו שיגורים למרכז | כ-200 רקטות נורו בתגובה

במסגרת תקיפה אווירית נרחבת בדרום לבנון, חיל האוויר סיכל מתקפת טילים שתוכננה לשעה 5 בבוקר. במתקפה הושמדו אלפי קני שיגור שכוונו לצפון ולמרכז הארץ | 200 רקטות נורו לישראל, נתניהו: "הנחינו את צה"ל לפעול באופן יזום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/24 09:52 כא באב התשפד | עודכן בתאריך 25/08/24 10:05

מתקפת המנע של צה"ל: סוכלו שיגורים למרכז | כ-200 רקטות נורו בתגובה
נתניהו וגלנט בבור בקריה, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

תקיפה אווירית נרחבת בגבול הצפון: לפנות בוקר היום (א') סמוך לשעה 04:45, כ-100 מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו אלפי קני שיגור של ארגון הטרור חיזבאללה שמוקמו והוטמנו במרחב דרום לבנון. רובם כוונו לעבר הצפון וחלקם לעבר מרכז הארץ ותוכננו לירות סביב השעה 05:00. מיד עם תחילת המתקפה הגיב חיזבאללה בירי נרחב של כ-200 רקטות לעבר יישובי הצפון והיו מספר פגיעות ישירות במבנים בגליל המערבי, ללא נפגעים.

בצה"ל התריעו: בטווח הזמן הקרוב חיזבאללה יתקוף

זמן קצר לאחר תחילת המתקפה כינס דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מסיבת עיתונאים והתריע: "בטווח הזמן הקרוב חיזבאללה ישגר רקטות, וייתכן גם טילים וכלי טיס בלתי מאויישים, לעבר שטח מדינת ישראל. בהתאם לכך, יופצו הנחיות מצילות חיים של פיקוד העורף באזורים השונים. פיקוד העורף יעדכן מה הם האזורים בהם יש לשהות בסמוך למרחב המוגן או בתוך המרחב המוגן".

ראש הממשלה נתניהו: "הנחינו את צה"ל לפעול באופן יזום"

את מתקפת צה"ל ניהלו ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט מהקריה בתל אביב, לצד כלל הצמרת הפיקודית של צה"ל. מאוחר יותר בשעה 07:00 התכנס בקריה הקבינט המדיני בטחוני. בפתח ישיבת הקבינט הצהיר ראש הממשלה: "זיהינו היערכות של חיזבאללה לתקוף את ישראל. בעצה אחת עם שר הביטחון והרמטכ"ל, הנחינו את צה"ל לפעול באופן יזום להסיר את האיום. צה"ל פועל מאז בעוצמה לסכל את האיומים".

בחיזבאללה טוענים: "השלב הראשון הושלם בהצלחה מלאה"

ארגון הטרור חיזבאללה הוציא הודעה רשמית זמן קצר לאחר השיגורים לעבר הגליל והגולן: "השלב הראשון הושלם בהצלחה מלאה. מספר רקטות הקטיושות ששוגרו עד כה עלה על 320 לעבר עמדות אויב". בארגון טענו כי התקיפות כוונו לעבר בסיסי צה"ל בגליל ובגולן והוסיפו: "שאר הפרטים על המבצע הצבאי יגיעו בהצהרות מאוחרות יותר".

שינויים במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף

בצה"ל הוסיפו עדכון בתום הערכת מצב למדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. במסגרת השינויים הוחלט על הטלת הגבלות חלקיות באזורי הנחיה גולן צפון, גולן דרום, קו העימות, גליל עליון, גליל תחתון, מרכז הגליל, בקעת בית שאן, העמקים, המפרץ, הכרמל, ואדי ערה, מנשה, שרון ודן.

הנחיות פיקוד העורף

הנחיות פיקוד העורף | צילום: דובר צה"ל

בפיקוד העורף ביקשו להדגיש כי יש להמשיך ולעקוב אחר ההנחיות המפורסמות על ידי פיקוד העורף באמצעי ההפצה הרשמיים. ההנחיות המלאות מעודכנות בפורטל החירום הלאומי וביישומון פיקוד העורף.