הנתיחה מגלה: החטופים נרצחו - אותרו קליעים בגופות

מספר ימים לאחר חילוץ גופותיהם של החטופים ממנהרה בחאן יונס, מתפרסם כי אותרו קליעים בגופות במהלך הנתיחה | מתחזקת ההערכה כי הם נרצחו על ידי החמאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/24 14:21 יח באב התשפד | עודכן בתאריך 22/08/24 14:33

הנתיחה מגלה: החטופים נרצחו - אותרו קליעים בגופות
החטופים שחולצו | , צילום: מטה משפחות החטופים וcanva

מספר ימים לאחר שגופותיהם של החטופים חולצו ממנהרה בחאן יונס, היום (ה') דווח כי לאחר ניתוח הגופות, מתחזקת ההערכה כי הם נרצחו על ידי מחבלי החמאס ששמרו עליהם במהלך תקופת השבי. במהלך הניתוח אותרו קליעים בגופותיהם. כך פרסם לראשונה ניר דבורי בחדשות 12.

כוחות צה"ל בעזה |

כוחות צה"ל בעזה | , צילום: דובר צה"ל

ההערכה שהייתה והתבררה כלא נכונה

כזכור, לאחר חילוץ הגופות הייתה הערכה לפיה לפחות חמישה מתוך ששת גופות החטופים, נהרגו מחנק במנהרה שבה הוחזקו - כתוצאה מתקיפה של צה"ל ביעד סמוך למנהרה. האירוע התרחש במהלך פעולה של אוגדה 98 באזור, לפני כחצי שנה. הממצאים שאותרו הלילה בזירה חיזקו את ההערכה הזו, אך כעת היא מתגלה כלא נכונה.

משפחתו של אברהם מונדר לא ידעה על גורלו בשבי עד חילוץ גופתו

ביום שלישי האחרון, גופותיהם של החטופים אברהם מונדר, אלכסנדר דנציג, יגב בכושטב, נדב פופלוול, יורם מצגר וחיים פרי חולצו מתוך מנהרה ברצועת עזה במהלך מבצע צבאי בחאן יונס. החטופים שחולצו היו חברים בקיבוצים ניר עוז ונירים, נחטפו בשבעה באוקטובר במהלך הטבח וכעת חולצו. במהלך החודשים האחרונים צה"ל הודיע על הירצחם של החטופים שחולצו בשבי חמאס חוץ מאברהם מונדר אשר משפחתו לא ידעה על גורלו בשבי עד חילוץ גופתו.