איזנקוט קורא להחליף את ראש המוסד: "לא מבין ערבית"

הרמטכ"ל לשעבר חבר הכנסת גדי איזנקוט פנה לראש הממשלה בבקשה להחליף את ראש המוסד דדי ברנע בתפקיד ראש צוות המשא ומתן לעסקת החטופים: "איש מעולה אך לא מבין ערבית" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/24 13:27 יח באב התשפד

איזנקוט קורא להחליף את ראש המוסד: "לא מבין ערבית"
גדי איזנקוט | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרמטכ"ל לשעבר וחבר הכנסת גדי איזנקוט פנה הבוקר (ה') לראש הממשלה בבקשה להחליף את ראש המוסד דדי ברנע בתפקיד ראש צוות המשא ומתן לעסקת החטופים. לטענתו יש למנות אדם "שמבין את השפה והמנטליות של הצד השני". עוד הוסיף ואמר כי ברנע "לא סיפק את הסחורה עד כה". כך פורסם היום ב-ynet.

ראש המוסד דדי ברנע

ראש המוסד דדי ברנע, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

איזנקוט על ראש המוסד: "לא מבין ערבית"

איזנקוט עוד אמר כי ראש המוסד הוא איש מעולה אבל הוא: "לא מבין ערבית". כמו כן, לטענתו ראש המוסד צריך לעסוק אך ורק באיראן. בנוסף ציין כי "גם הוא וגם ראש השב"כ רונן בר צריכים להתעסק באתגרים שלהם - והם מספיק גדולים". איזנקוט הוסיף ואמר כי "אמרתי לנתניהו אז ואני אומר היום: אם אתה סומך על דדי ברנע - אז תן להם מנדט וחבל למו"מ. אם לא - תחליף אותם".

על מפקדי צה"ל להתפטר ללא קשר לנתניהו

כזכור, הבוקר איזנקוט אמר בראיון לגלי צה"ל כי על המפקדים בצה"ל שהיו אחראים לשבעה באוקטובר להתפטר כשתהיה הפסקת אש: "מדובר באנשים מעולים שמחויבים למדינת ישראל, אבל הם אחראים לכישלון הגדול ביותר של המדינה מאז הקמתה. לכן, כל מי שנמצא מרמת מפקד האוגדה ועד לראש הממשלה - צריך לסיים את תפקידו". בנוסף הוא אמר כי לטענתו על המפקדים להתפטר ללא קשר למועד התפטרותו של נתניהו.

"לצערי, נתניהו מונע מאיתנו להתקדם לניצחון האמיתי"

כזכור, איזנקוט וחבריו למפלגה פרשו מהממשלה לפני כחודשיים, יממה לאחר חילוץ ארבעת החטופים. יושב ראש מפלגתו בני גנץ מסר לאחר הפרישה: "ניסינו להשפיע על כיוון הספינה בחדרים הסגורים. האמת היא: שהמציאות לא פשוטה - המערכה תארך שנים. לא אבטיח לכם ניצחון קל ומהיר. לצערי, נתניהו מונע מאיתנו להתקדם לניצחון האמיתי, שהוא ההצדקה למחיר הכואב והמתמשך".