לא תל אביב: מדד ההשמנה נחשף - זו העיר הספורטיבית בישראל

נתוני מפקד האוכלוסין של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המתפרסמים אחת לעשור חושפים: העיר הספורטיבית בישראל היא הרצליה, כש-78% מבני העשרים ומעלה בעיר עוסקים בפעילות גופנית

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/24 13:08 יח באב התשפד

לא תל אביב: מדד ההשמנה נחשף - זו העיר הספורטיבית בישראל
מרתון תל אביב, אילוסטרציה, צילום: Avshalom Sassoni‎‏,FLASH90

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חושפת היום (ה') את נתוני הסקר החברתי לשנת 2023 על פעילות גופנית. מנתוני המפקד, שמתקיים אחת לעשור, עולה כי העיר הספורטיבית בישראל היא הרצליה, כש-78% מבני העשרים ומעלה בעיר עוסקים בפעילות גופנית. אל המקום השני במדד הגיע העיר תל אביב עם 72%, פער של 6% ביחס להרצליה. מי שהגיע למקום האחרון עם נתונים נמוכים במיוחד היא מזרח ירושלים שמבין תושביה הערבים מעל גיל 20 -רק 18% עוסקים בפעילות גופנית.

שיעור העסוקים בפעילות גופנית בערים הגדולות

שיעור העסוקים בפעילות גופנית בערים הגדולות צילום: צילום מסך

עוד נחשף במדד כי העיסוק בפעילות גופנית בקרב המגזר החילוני הוא הגבוה ביותר מבין המגזרים בישראל, כש-68% מבני העשרים ומעלה במגזר עוסקים בפעילות גופנית. אל המקום השני הגיע הציבור הדתי-לאומי, שעוקף את הציבור המסורתי ב-2 ומגיע ל-56% ואילו אל המקום האחרון הגיע הציבור החרדי עם 49% בלבד. לעומת המגזר היהודי, במגזר הערבי הנתונים נמוכים במיוחד - ורק 34% מבני המגזר מעל גיל עשרים עוסקים בפעילות גופנית באופן קבועה.

נתונים נוספים על עיסוק בכושר

נתונים נוספים על עיסוק בכושר צילום: צילום מסך

ההכנסה הממוצעת לנפש משפיעה באופן ניכר על היקף הפעילות הגופנית

נתון נוסף שמשפיע באופן ניכר על היקף העיסוק בפעילות גופנית הוא ההכנסה הממוצעת לנפש במשק בית. כך, לפי הסקר החברתי עולה, כי מבין משקי הבית שמכניסים מעל ל-4,000 שקלים בממוצע לנפש העיסוק בפעילות גופנית מגיע ל-66%, לעומת 44% מבין משקי הבית שמכניסים בטווח של 2,001-4,000 שקלים בממוצע. במשקי בית שמכניסים מתחת ל-2,000 שלקלים לנפש בממוצע לחודש, שיעור העוסקים בפעילות גופנית נמוך עוד יותר ועומד על 38% בלבד.