מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בשונה מהקיבוצים בעוטף - שדרות ואופקים הודיעו שישתפו פעולה עם הממשלה

לאחר שקיבוצים וישובים רבים בעוטף עזה הודיעו שלא ישתפו פעולה עם הטקס הממלכתי לציון יום השנה לאירועי ה-7 באוקטובר, שדרות ואופקים הודיעו שייקחו חלק באירוע | "נשתתף בכל אירוע ממלכתי שיזכור וינציח את הנרצחים והנופלים במלחמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/24 08:22 יח באב התשפד

בשונה מהקיבוצים בעוטף - שדרות ואופקים הודיעו שישתפו פעולה עם הממשלה
רכבים שרופים סמוך לשדרות לאחר ה-7 באוקטובר | , צילום: Chaim Goldberg,Flash90

לאחר שקיבוצים וישובים רבים בעוטף עזה הודיעו שלא ישתפו פעולה עם הטקס הממלכתי לציון יום השנה לאירועי ה-7 באוקטובר, שדרות ואופקים הודיעו אמש (ד') שישתתפו בטקס. בשדרות הודיעו: "נשתתף בכל אירוע ממלכתי שיזכור וינציח את הנרצחים והנופלים במלחמה". בנוסף, בעיריית אופקים אמרו כי "ככל והעיר תיבחר לקיים את הטקס בשטחה, נעשה זאת בכבוד רב". כמו כן, לאחר הדיווחים על הכוונה לבטל את הטקס לאור מחאת קיבוצי העוטף, בלשכתה של שרת התחבורה מירי רגב הכחישו את הפרסום.

מירי רגב

מירי רגב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"ככל והעיר אופקים תיבחר לקיים את הטקס הממלכתי בשטחה, עיריית אופקים תעשה זאת בכבוד רב"

עיריית אופקים המשיכה והוסיפה: "ב-7 באוקטובר טרגדיה קשה פקדה את מדינת ישראל ואת אופקים. מחבלים עמוסי כלי נשק פשטו על העיר והחלו במסע טבח נוראי, שבסופו נהרגו כ-48 תושבות ותושבי העיר. באותו בוקר, עשרות מתושבי אופקים יצאו להילחם מול המרצחים בגבורה חסרת תקדים ובלב אמיץ. בזכותם, אנו כאן ולהם, לנופלי הקרבות ולנרצחים יוקדשו כלל אירועי ההנצחה והזיכרון בעיר. ככל והעיר אופקים תיבחר לקיים את הטקס הממלכתי בשטחה, עיריית אופקים תעשה זאת בכבוד רב".

בנוסף לתושבי העוטף, פוליטיקאים רבים מהאופוזיציה הודיעו גם הם שלא ייקחו חלק בטקס

כזכור, בימים האחרונים החלה מחאת בקרב קיבוצי העוטף בנוגע לטקס הממלכתי לציון יום השנה לטבח ה-7 באוקטובר שאותו מתכננת שרת התחבורה מירי רגב. הראשונים שהודיעו כי לא יקחו חלק בטקס היו אנשי קיבוץ נירים ואחריה הגיעו הסירובים להשתתף בטקס גם מתושבי כפר עזה, בארי, נחל עוז, יד מרדכי ועוד. כמו כן, מטה משפחות החטופים הודיע גם הוא שלא ייקח חלק בטקס. בנוסף לתושבי העוטף, פוליטיקאים רבים מהאופוזיציה הודיעו גם הם שלא ייקחו חלק בטקס ובראשם יו"ר האופוזיציה לפיד.